Амбіційний виробник електромобілів Nikola Motors, який збирався стати конкурентом Tesla, втратив другий великий контракт за останні два місяці. Компанія Republic Services відмовилася від придбання у Nikola 2500 електричних сміттєвозів.
Колишні партнери пояснили відмову великими витратами на розробку нових технологій і концепцій дизайну. Однак аналітики пов'язують рішення Republic c викриттям Hindenburg Research, опублікованими у вересні цього року, пише HighTech Plus з посиланням на Bloomberg.
«Обидві компанії встановили, що поєднання різних нових технологій і концепцій дизайну призведе до більш тривалого, ніж очікувалося, часу розробки і непередбачених витрат. В результаті програма закривається, що призводить до скасування раніше оголошеного замовлення на автомобілі», – повідомила прес-служба Nikola Motors.
Як зазначає видання, рішення Nikola і Republic Services виглядає неоднозначно. Інші автовиробники не перший рік успішно розробляють і виводять на ринок свої моделі електричних сміттєвозів. Китайська BYD ввела в експлуатацію аналогічну вантажівку ще чотири роки тому, а Volvo і Tesla показали свої моделі в 2018 і 2019 роках.
До розробки електричних сміттєвозів недавно приєдналася і Daimler з електричним eEconic – вона почне серійно виробляти машину в першій половині 2021 року.
При цьому Republic Services – вже друга проблема Nikola за останні 30 днів. Наприкінці минулого місяця General Motors розірвала угоду про виробництво водневого пікапа Badger, хоча і зберегла рішення про постачання технології водневих паливних елементів. Представники Nikola не пояснили, чому GM відмовилася від Badger і повернули покупцям кошти, отримані за попереднім замовленням.
У вересні цього року співробітники агентства Hindenburg Research назвали главу компанії Тревора Мілтона шахраєм і викрили Nikola Motors в багаторазовому обмані потенційних клієнтів та інвесторів, включаючи NASA.
Грунтуючись на телефонних розмовах, текстових повідомленнях і внутрішніх електронних листах, Hindenburg Research з'ясували, що реклама вантажівки Nikola One від 2019 року була фейком – електричний тягач був «болванкою», яка їхала з гірки без двигуна. Більше того, водневі двигуни і проривні акумулятори Nikola – на момент анонса – існували тільки на папері.
Розслідування Hindenburg Research вдало доповнило звинувачення з боку журналістів з Bloomberg, які також скептично ставилися до Nikola протягом кількох років. Тревор Мілтон не зміг спростувати звинувачення, підтвердив обман з електричною вантажівкою і через кілька тижнів покинув компанію. За останні дні акції Nikola впали ще на 11% і зупинилися на позначці в $15,36, хоча ще в червні їх вартість сягала $80.
Нагадаємо, за свідченням ЗМІ, Nikola обманула, що сама створила дизайн електровантажівки, насправді вона його купила.