У Goldman Saсhs склали список з акцій 39 компаній з високими мультиплікаторами вартості бізнесу до його виручки. Вони можуть бути «перегріті» і це викликає побоювання через велику вагу цих компаній в загальній капіталізації американського ринку. У цьому сегменті опинилися Zoom, Datadog і Slack, пише Forbes.
У банку Goldman Sachs не сумніваються, що оцінки багатьох американських компаній «надзвичайно завищені», випливає з аналітичної записки Goldman Sachs від 22 січня «US Weekly Kickstart».
Поведінка інвесторів в деяких сегментах ринку нагадує надування бульбашки, йдеться в звіті. Серед таких – SPAC-компанії [special purpose acquisition company], які створюються спеціально для виходу на IPO і подальшого «злиття» з непублічною компанією, яка бажає вийти на біржу.
З початку року IPO провели вже 56 SPAC-компаній, вони залучили $16 млрд, вказано в звіті Goldman Sachs. Інший приклад – зростання акцій збиткових компаній і малоліквідних паперів вартістю нижче $5 [penny stocks – «сміттєві», «копійчані» акції – акції невеликих компаній, які торгуються за низькими цінами]. Але ці сегменти мало турбують інвестбанкірів через їх скромну ринкову капіталізацію.
Куди більшу тривогу викликають швидкозростаючі акції компаній з мультиплікатором EV/sales [оцінює скільки річних виторгів варто компанія] вище 20. Обсяги торгів такими паперами в останні роки різко зросли. Якщо ще в 2019 році на них припадало 2% обсягу торгів на американському ринку, то вже в 2020 році – 10%, а в останній місяць – 23%.
Ринкова капіталізація цього сегмента становить 9% від усього американського фондового ринку.
Виходить, що на папери компаній, які коштують у 20 разів більше за свою виручку, припадає чверть торгів американського ринку, в той час як їх частка в ринковій капіталізації більш ніж в два рази менша.
Інвестбанк наводить список з 39 компаній з ринковою капіталізацією понад $10 млрд, виручкою за підсумками четвертого кварталу 2020 року вище $50 млн і мультиплікатором EV/sales вище 20.
Серед них є Zoom, у якого мультиплікатор становить 56; Datadog з мультиплікатором 57; «вбивця Skype і корпоративної пошти» Slack Technologies, яка запустила в 2014 році однойменний месенджер для компаній, її мультиплікатор становить 29.
Для порівняння – середній мультиплікатор EV/sales компаній з індексу S&P 500 – 4.
Нагадаємо, в січні акції невеликої компанії злетіли через твіт Ілона Маска, який закликав користуватися месенджером з підвищеним рівнем захищеності.