Майже половина компаній обманює покупців, запевняючи в екологічності своїх товарів. Про це стало відомо з доповіді Міжнародної мережі з питань захисту прав споживачів (ICPEN), яким поділилося видання Bloomberg.
Дослідники проаналізували близько 500 сайтів магазинів і постачальників послуг – перевірили продукти харчування, предмети побуту, одяг і не тільки. Безпідставно «екологічними» були названі 40% з них.
Виробники використовують маркування на зразок «еко» і «натуральний продукт», не маючи відповідних сертифікатів і підтверджень. Це і є так званий «грінвошінг» – маркетинговий хід, при якому компанія хоче здаватися більш екологічною, ніж вона є насправді.
Були виявлені три типи обману, включаючи розпливчасті «екологічні» твердження. Наприклад, виробник замінника молока стверджував, що продукт отримано з екологічно чистих джерел – без будь-яких додаткових пояснень або свідчень. Інший роздрібний торговець модним одягом рекламував одяг як «перероблена бавовна», не вказуючи кількість використаної переробленої бавовни.
Крім того, виробники часто використовують нечіткі формулювання і навмисно приховують неекологічні аспекти виробництва. Деякі компанії винаходять власне екомаркування, які зовні схожі на міжнародні сертифікати.
В іншому прикладі упаковка дитячих серветок нібито на 0% складається із пластику – без пояснення, ідеться про сам продукт чи лише про упаковку.
Дослідники закликали покупців не вестися на оманливу рекламу і самим перевіряти екологічність продукції.
Нагадаємо, актор Роберт Дауні-молодший започаткував власний екологічний інвест-фонд.