Facebook почав обмежувати поширення новинного контенту в Австралії через новий закон, який готується в країні. Соцмережа вже видалила десятки публікацій зі сторінок австралійських ЗМІ, а також міністерств і державних служб Австралії, передає The Bell.
Законопроект, який не подобається Facebook, зобов'язує технологічні гіганти обговорювати з місцевими видавцями і мовниками виплати за контент. У разі відсутності домовленості ціну визначить призначений державою арбітр.
Глава Facebook Марк Цукерберг намагався переконати владу Австралії відмовитися від цього законопроекту. На думку компанії, новий закон «фундаментально неправильно» розуміє відносини між сторонами й «ігнорує реальність».
Після того як влада відмовилася згортати ініціативу, Facebook залишалося тільки підкоритися новим правилам або обмежити публікацію новинного контенту, йдеться в заяві соцмережі.
«З важким серцем ми вибрали останнє», – зазначає компанія.
Крім Facebook проти законопроекту висловлювався Google. Компанія пригрозила відключити свій інтернет-пошук в Австралії, якщо закон буде прийнято.
Влада Австралії назвала рішення Facebook неправильним, а його дії – невиправданими, жорстокими і такими, що шкодять репутації компанії.
Австралійський портал 7News повідомляє, що під блокування на Facebook потрапили не тільки публікації ЗМІ та офіційних відомств, а й сторінки деяких соціально значущих проектів – наприклад, присвячених боротьбі з COVID-19. Також з незрозумілих причин обмежені акаунти Бюро метеорології, організацій, які допомагають жертвам домашнього насильства, і десятків інших, які не мають нічого спільного з новинами.
Ще під заборону потрапили публікації, присвячені річниці трагедії, яка трапилася в Австралії рік тому – чоловік спалив автомобіль з дружиною і трьома дітьми. На згадку про загиблих австралійці по всій країні почали запалювати свічки і ділитися фотографіями в Facebook, але соцмережа стала видаляти ці публікації. Влада звернулася за роз'ясненням до компанії.
Також повідомлялося, що депутати Європарламенту працюють над поправками, які зобов'яжуть великі технологічні компанії платити за контент ЗМІ, який вони розміщують на своїх майданчиках.