Євросоюз хоче змусити Google та Facebook платити ЗМІ за новини
У відповідь Google пригрозила піти з регіону

Депутати Європарламенту працюють над поправками до законодавства, які зобов'яжуть великі технологічні компанії платити за контент ЗМІ, який вони розміщують на своїх майданчиках, повідомляє Forbes з посиланням на Financial Times.
Автори ініціативи планують внести зміни в закон про цифрові послуги і закон про цифрові ринки, уточнює видання. Зокрема, в документах планується прописати можливість обов'язкового арбітражу для ліцензійних угод з правовласниками і вимогу до технологічних компаній інформувати видавців про зміни в алгоритмі оцінки новин на їх платформах.
«Ми ніколи не допустимо, щоб хтось використовував контент, а автори взагалі не отримували винагороди», – заявив депутат Європарламенту Андрус Ансіп.
За словами депутата Алекса Саліба австралійський підхід до роботи з Google і Facebook дозволив усунути «гострий дисбаланс у переговорах з видавцями».
Google і Facebook стали активно працювати над укладенням ліцензійних угод для використання новин в Європі після того, як в 2019 році Євросоюз переглянув свої закони про авторське право, уточнює FT. Зміни в законодавстві дають видавцям право на отримання компенсації за опубліковані на онлайн-платформах фрагменти контенту.
Google, в свою чергу, заявила, що ініціатива Євросоюзу «спрямована на досягнення правильного балансу» між видавцями і платформами.
«Люди довіряють Google в пошуку актуальної та надійної інформації на різних веб-сайтах, а це, в свою чергу, допомагає видавцям, направляючи на їх сайти цінний трафік», – заявила компанія, зазначивши свою готовність платити за підтримку журналістики.
Facebook відмовився від коментарів.
Раніше над подібним законом почала працювати Австралія. Законодавці розробляють новий кодекс для медіаринку, який передбачає, що Google і Facebook будуть платити за контент ЗМІ, який видається в результатах пошуку або в новинних вибірках платформ.
Google у відповідь пригрозила відключити свою пошукову систему в країні, якщо законодавці приймуть цей документ. В якості альтернативи компанія запропонувала вкласти $1,3 млрд в роботу сервісу Google News Showcase, який буде розміщувати в тому числі новинний контент австралійських ЗМІ і оплачувати його.
Раніше платити за новинний контент також вирішив Facebook – головний конкурент Google в сфері інтернет-реклами. Восени 2019 року компанія заявила, що буде платити ЗМІ, контент яких з'явиться в розділі новин у соцмережі. При цьому у відповідь на плани австралійської влади компанія пригрозила видалити новини зі стрічок користувачів країни.
Нагадаємо, Google погрожує повністю піти з Австралії через новий закон про ЗМІ.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].