Україна може зіткнутися з нестачею дизельного палива в травні через планове технічне обслуговування на білоруському Мозирському НПЗ, що збігається із зупинкою у постачанні із заводів російської «Роснєфті». Про це повідомили Reuters п'ять торгових джерел.
Співрозмовники агентства зазначили, що швейцарський трейдер Proton Energy Group, який поставляв в Україну дизель та скраплений нафтовий газ «Роснєфті», зупинив експорт з 1 квітня, а новий постачальник «Coral Energy» ще не почав роботу.
Україна споживає понад 7 млн тонн дизельного палива на рік, імпортуючи дві третини своїх потреб, в основному з Росії і Білорусі. Агентство зазначає, що після припинення поставок Proton Energy Україна намагалася збільшити морський імпорт, але обсяги були недостатніми.
Трейдери повідомили, що «Роснєфть», яка поставила торік близько 1,75 млн тонн дизельного палива в Україні по трубопроводах і залізницею, не планує відновлювати експорт в наступному місяці, а білоруський Мозирський НПЗ планується до планового ремонту з 15 травня по 15 червня.
За їх словами, в травні Мозирський НПЗ поставить на Україну близько 150 000 тонн дизельного палива в порівнянні зі звичайними 240 000 тонн на місяць.
«Ми очікуємо, що в травні дефіцит складе близько 270 000 тонн», – сказало одне з джерел Reuters.
Інше джерело оцінило, що дефіцит дизельного палива може скласти від 150 000 до 200 000 тонн в наступному місяці, коли Україна буде в середині посівного сезону.
«Роснєфть», Coral Energy, Мозирський НПЗ і Міненерго України не відразу відповіли на запити Reuters про коментарі.
Нагадаємо: з 1 квітня швейцарський трейдер Proton Energy Group зупинив відвантаження нафтопродуктів в Україну. Серед причин такого рішення в компанії називають дії української влади, спрямовані проти компанії та мережі АЗС Glusco.
Як повідомлялось, міжнародний трейдер Coral Energy замінить Proton Energy Group в ланцюжку постачань продукції «Роснєфті» в Україну.