Світову контейнерну торгівлю може чекати криза навіть більша за ту, що сталася через блокування Суецького каналу гігантським контейнеровозом. Новий спалах коронавірусу в китайській провінції Гуандун викликав перебої в роботі найбільших контейнерних портів світу, пише The Bell з посиланням на CNBC.
Китайська провінція Гуандун зіткнулася з раптовим спалахом коронавірусу, в зв'язку з чим влада закрила підприємства і порт, щоб запобігти швидкому поширенню вірусу. Це викликало масові затримки відправлень в кількох великих китайських портах (крім Гуандуна, це Шеньчжень і Гуанчжоу) і збільшило і без того високі транспортні витрати, оскільки час очікування контейнерних суден біля причалу різко виріс, пише видання.
«Збої в Шеньчжені і Гуанчжоу величезні. Тільки одні вони вплинуть безпрецедентно на ланцюжок поставок», – прокоментував для CNBC Браян Глік, засновник і генеральний директор платформи інтеграції ланцюжка поставок Chain.io. У поєднанні з іншими проблемами, з якими глобальний ланцюжок поставок зіткнувся в 2021 році, судноплавство опинилося в абсолютній невідомості, пояснює Глік.
Керуючий філією AsstrA в Шанхаї розповідає про затори, затримках виходу суден більш ніж на тиждень і багатогодинні пробки в порту Наньша, в який судна були перенаправлені. При цьому навколо деяких китайських портів карантинні заходи обмежують рух вантажних автомобілів.
Гуандун, великий транспортний вузол, становить близько 24% від загального обсягу експорту Китаю. Він також є каналом для портів Шеньчжень і Гуанчжоу, які є третім і п'ятим в світі за обсягом перевезених контейнерів.
На ринку при цьому зазначають, що нинішні перебої з роботою портів можуть стати більш відчутними для контейнерного бізнесу, ніж блокування Суецького каналу в березні 2021 року.
«Блокування [Суецького] каналу торкнулося 55 000 TEU (одиниця виміру місткості вантажних транспортних засобів – ред.) на добу. Але це тривало всього шість днів. А в Яньтяні (25 000 TEU) мова йде вже про 14 днів, причому ситуація розвивається і поширюється на порти Наньша і Шекоу», – каже гендиректор Vespucci Maritime Ларс Єнсен.
Як пояснює CNBC, перебої призводять до зростання цін на перевезення, а це в свою чергу тисне на ціну товару. Все це може сприяти підвищенню інфляційного тиску в інших країнах світу.
Як повідомлялося, вартість вантажних перевезень зросла до максимуму за 11 років.