У найбільших китайських портах – спалах коронавірусу, це загрожує кризою всій світовій торгівлі

У найбільших китайських портах – спалах коронавірусу, це загрожує кризою всій світовій торгівлі

Закриття портів викликало масові затримки відправлень

У найбільших китайських портах – спалах коронавірусу, це загрожує кризою всій світовій торгівлі
фото Pixaby

Світову контейнерну торгівлю може чекати криза навіть більша за ту, що сталася через блокування Суецького каналу гігантським контейнеровозом. Новий спалах коронавірусу в китайській провінції Гуандун викликав перебої в роботі найбільших контейнерних портів світу, пише  The Bell з посиланням на CNBC.

Китайська провінція Гуандун зіткнулася з раптовим спалахом коронавірусу, в зв'язку з чим влада закрила підприємства і порт, щоб запобігти швидкому поширенню вірусу. Це викликало масові затримки відправлень в кількох великих китайських портах (крім Гуандуна, це Шеньчжень і Гуанчжоу) і збільшило і без того високі транспортні витрати, оскільки час очікування контейнерних суден біля причалу різко виріс, пише видання.

«Збої в Шеньчжені і Гуанчжоу величезні. Тільки одні вони вплинуть безпрецедентно на ланцюжок поставок», – прокоментував для CNBC Браян Глік, засновник і генеральний директор платформи інтеграції ланцюжка поставок Chain.io. У поєднанні з іншими проблемами, з якими глобальний ланцюжок поставок зіткнувся в 2021 році, судноплавство опинилося в абсолютній невідомості, пояснює Глік.

Керуючий філією AsstrA в Шанхаї розповідає про затори, затримках виходу суден більш ніж на тиждень і багатогодинні пробки в порту Наньша, в який судна були перенаправлені. При цьому навколо деяких китайських портів карантинні заходи обмежують рух вантажних автомобілів.

Гуандун, великий транспортний вузол, становить близько 24% від загального обсягу експорту Китаю. Він також є каналом для портів Шеньчжень і Гуанчжоу, які є третім і п'ятим в світі за обсягом перевезених контейнерів.

На ринку при цьому зазначають, що нинішні перебої з роботою портів можуть стати більш відчутними для контейнерного бізнесу, ніж блокування Суецького каналу в березні 2021 року.

«Блокування [Суецького] каналу торкнулося 55 000 TEU (одиниця виміру місткості вантажних транспортних засобів – ред.) на добу. Але це тривало всього шість днів. А в Яньтяні (25 000 TEU) мова йде вже про 14 днів, причому ситуація розвивається і поширюється на порти Наньша і Шекоу», – каже гендиректор Vespucci Maritime Ларс Єнсен.

Як пояснює CNBC, перебої призводять до зростання цін на перевезення, а це в свою чергу тисне на ціну товару. Все це може сприяти підвищенню інфляційного тиску в інших країнах світу.

Як повідомлялося, вартість вантажних перевезень зросла до максимуму за 11 років.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті