Месенджер WhatsApp, який належить Facebook, регулярно переглядає приватні повідомлення користувачів, з'ясувалонезалежне онлайн-видання ProPublica. Раніше засновник Facebook Марк Цукерберг стверджував, що наскрізне шифрування перетворює будь-які повідомлення «на нечитабельний формат» для третіх осіб (крім адресатів), і що навіть в самій компанії не бачать контенту.
Між тим, згідно з розслідуванням ProPublica, WhatsApp задіює понад 1000 підрядників як в США (Техас), так і за кордоном (Ірландія, Сінгапур). Їх завдання – вивчати особисті повідомлення, фото- і відеофайли з допомогою спеціального програмного забезпечення Facebook і систем штучного інтелекту.
Йдеться про контент, на який компанія отримала скаргу: шахрайство, спам, дитяча порнографія, загроза теракту. Оцінка здійснюєтьс менше ніж за хвилину.
ProPublica провело інтерв'ю з 29 нинішніми і колишніми модераторами. Їх працевлаштуванням займається компанія-підрядник Accenture, яка співпрацює з Facebook та іншими учасниками рейтингу Fortune Global 500.
За даними видання, модератори отримують від $16,5 за годину. Крім листування, співробітникам доступні ім'я і фото користувача, номер телефону, пов'язані акаунти в Facebook та Instagram, IP-адреса тощо.
ProPublica в якості прикладу наводить випадок, коли «переглянуті» дані користувачів WhatsApp допомогли правоохоронним органам порушити справу проти співробітника Міністерства фінансів США, який злив конфіденційні документи в BuzzFeed News. Видання розслідувало участь американських банків в «брудних оборудках».
У відповідь на запит ProPublica директор з комунікацій WhatsApp Карл Вуг визнав, що підрядники компанії з Остіна та інших міст переглядають приватні повідомлення, щоб виявити і заблокувати порушників. Компанія не вважає свої дії «модерацією контенту».
Про те, як протистояти інформаційним вірусам, фейкам і маніпуляціям, у матеріалі Mind «Чому варто прочитати книжку «Боротьба за правду. Як мій дядько переміг брехню».