За 9 місяців 2021 року (до кінця вересня) американські венчурні інвестори та інші інвестори, що вкладають кошти в технологічні стартапи, заробили рекордну суму в $582,5 млрд. Про це пише Financial Times з посиланням на дані PitchBook.
Більша частина цих доходів – $513,6 млрд – припадає на IPO, прямі розміщення і виходи компаній на біржу через злиття зі SPAC.
З початку 2021 року, за підрахунками Refinitiv, по всьому світу було проведено понад 2000 IPO, включаючи розміщення через SPAC і прямі розміщення – це рекорд з 2000 року.
Компанії залучили таким чином $421 млрд. Серед найбільших розміщень поточного року – IPO додатку для роздрібних інвесторів Robinhood, яке залучило $2 млрд, IPO південнокорейського розробника ПЗ Krafton (залучило $3,7 млрд), а також пряме розміщення на біржі акцій Coinbase.
Популярність SPAC IPO різко підскочила в першому кварталі, потім знизилася, проте кількість таких розміщень залишається досить високою порівняно з попередніми роками.
SPAC або Special-purpose acquisition company – це тип компанії, створеної спеціально для злиття (і тільки для цього) з приватною компанією, яка планує вийти на біржу, але при цьому не хоче проводити класичне IPO і брати участь у всіх підготовчих до цієї справи процесах.
SPAC-компанія створюється відразу як публічне підприємство. Тільки активів в ній немає, це просто юридична структура. Інвестори це знають і купують її акції за фіксованою ціною, яка визначена американською Комісією з цінних паперів (SEC) в $10 за штуку з метою заробити в майбутньому. У SPAC-компанії є одне завдання і правило – протягом 24 місяців ця компанія повинна провести злиття з приватною компанією.
Нагадаємо, BuzzFeed вийде на біржушляхом злиття з компанією-«пустушкою» з оцінкою $1,5 млрд.