Вугільна енергокриза в Китаї переростає в дизельну, а влада країни намагається приборкати ситуацію, пише Bloomberg.
Китайські НПЗ збільшують переробку з фокусом на дизпаливо і обмежують його експорт, повідомляє агентство. В країні відзначено підвищений попит домогосподарств на дизель-генератори, що дозволяють впоратися з обмеженнями подачі електрики, і на це накладається пік сільськогосподарського попиту і онлайн-шопінгу.
За даними OilChem.net, запаси дизпалива в Китаї на мінімумі за весь рік. Джерела на місцях повідомляють про обмеження відпуску палива на окремих АЗС – по 100 літрів на вантажівку.
«Сіньхуа» пише, що Держкомітет у справах розвитку і реформ КНР з 23 жовтня вирішив підвищити роздрібні ціни на бензин і дизпаливо на 300 і 290 юанів за тонну «в зв'язку з недавнім зростанням світових цін на нафту». У повідомленні зазначено, що трьом нафтовим держкомпаніям наказано зберігати обсяг виробництва нафтопродуктів і забезпечувати безперебійні поставки.
Крім того, стало відомо про «нетипові» закупівлі дизпалива Китаєм: CNOOC замовила 50 000 тонн з поставкою на початку листопада. З початку вересня дизпаливо на півдні країни подорожчало на 60% до 8000 юанів за тонну.
«Влада Китаю не може допустити дизельної кризи в умовах енергокризи і захмарних цін на рідке паливо, – прокоментував виданню провідний аналітик пекінської SIA Energy Сень Йік Ті. – Закривати величезний розрив доведеться державним НПЗ».
Більше про «зброю Росії» і «зашморг для Європи» – у матеріалі Mind «Глобальна енергокриза: три думки експертів про зліт цін на газ і вугілля».
Нагадаємо, Путін підтвердив, що шантажує Європу газом заради сертифікації оператора «Північного потоку 2».