За 2021 рік Volkswagen продав у Китаї на 10 000 електромобілів менше, ніж планував, а загалом його поставки до цієї країни скоротилися на 14%, повідомляє Financial Times з посиланням на компанію. Однією із причин став глобальний дефіцит чипів.
Німецький автовиробник запланував відправити до Китаю 80-100 тисяч електромобілів, однак зміг протягом року поставити лише 70 000 .
«Хоча наші книги замовлень заповнені, ми не змогли задовольнити попит через нетачу напівпровідників. Ситуація ще більше ускладнилася через закриття наших заводів та заводів постачальників чипів через COVID-19», – пояснили в компанії.
Загалом група Volkswagen, до якої входять Audi та Porsche, поставила за 2021 рік у Китай 3,3 млн автомобілів, що на 14% менше, ніж у 2020 році.
«2021 рік був одним з найскладніших у нашій історії в Китаї», – констатував Стефан Велленштейн, який очолює китайський офіс автовиробника.
Китай є найбільшим та найприбутковішим ринком для Volkswagen. Але останніми роками, як зазначає FT, доходи групи в цій країні знизилися через зростання конкуренції з боку молодих вітчизняних брендів BYD і Great Wall Motors.
Крім того, у Китаї минулого року зріс попит на люксові автомобілі. Продажі Porsche, Bentley та Lamborghini там зросли на 7,5%, 40% та 55% відповідно.
Минулого року міжнародні корпорації зіткнулися з несподіваним викликом – нестачею напівпровідників, необхідних для комп'ютерів, електроніки, систем керування автомобілями. Більше про це в матеріалі «Дефіцит чипів: Volkswagen скоротить виробництво, а Toyota знайшла, як викрутитися».
Нагадаємо, електромобілі й гібриди зайняли 26% автомобільного ринку Євросоюзу.