Цілу сторінку недільного випуску New York Times зайняло оголошення, що пропонує винагороду в $10 000 першому читачеві, який зможе назвати «інший комерційний продукт компанії зі списку Fortune 500, у якого виникає критична несправність кожні 8 хвилин».
І це якраз у той момент, коли Tesla почала поширювати нову версію автопілотної програми Full Self Driving Beta 10.9. Напередодні Ілон Маск анонсував запуск тестування автопілота на території Канади.
Оголошення в New York Times з'явилося за кілька днів після того, як каліфорнійський регулятор DMV попередив компанію Tesla про намір переглянути своє ставлення до програми FSD Beta, яка використовує звичайних споживачів – водіїв-непрофесіоналів – для тестування, пише HighTech Plus з посиланням на TechCrunch.
Якщо DMV запровадить заборону на випробування автомобілів Tesla в режимі автопілота на громадських дорогах штату, це буде серйозний удар для репутації Tesla, зазначає видання.
Маск утримується від коментарів у мережі. Він лише наголосив, що з моменту запуску FSD Beta не сталося жодної аварії за участю автомобілів Tesla з увімкненим автопілотом. Водночас у звичайних машинах у ДТП за останні 12 місяців у США загинуло 20 000 людей.
Якщо це правда і за мільйони миль випробувань власники FSD Beta жодного разу не потрапили в аварію, дивно, що Маск не заявляє про це вголос. За даними Національного управління безпекою руху на трасах (NHTSA), на дорогах США в середньому відбувається одна ДТП з водієм за кермом на кожні 800 000 км.
При цьому громадська група The Dawn Project, яка займається протидією небезпечному ПЗ, стверджує, що згідно з аналізом відео реєстраторів, FSD v10 робить кожні 8 хвилин в середньому 16 помилок – наприклад, не вмикає сигнал повороту при зміні смуг або не підтримує безпечну дистанцію. А судячи з темпів покращень програми від версії до версії, їй знадобиться від 7,8 до 8,8 років, щоб досягти рівня водія-людини.
Та все ж вибірка дуже маленька, щоб висновки могли стати статистично коректними, застерігає видання.
Тим часом, як повідомляє Electrek, Tesla випустила версію 10.9 програми FSD, пообіцяла викотити велике оновлення до 11 версії в лютому, а також через 2-4 тижні починає «обережно» запускати тестування FSD Beta на території Канади.
Схоже, що Маск не визнає аварію електромобіля Model Y, що сталася в листопаді, в каліфорнійському місті Брея провиною автопілота. Тоді машина в режимі автопілота виконувала лівий поворот та виїхала не на ту смугу, внаслідок чого зіткнулася з іншим автомобілем. На щастя, ніхто не постраждав.
Також повідомлялося, що Tesla передбачила кілька режимів «агресивності» для свого режиму автопілота.