Суд визнав винною Tesla за аварію з автопілотом – це може вдарити по амбіціях Маска запустити роботаксі
Тепер компанії може бути важко переконати державні регулятори, що її технологія готова до використання на дорогах

Присяжні федерального суду штату Маямі визнали компанію Tesla частково відповідальною за ДТП зі смертельними наслідками, що сталася 2019 року й у якій був задіяний автопілот.
Загалом Tesla має виплатити компенсації та штраф на суму близько $242,5 млн, пише Reuters.
Шість років тому водій Tesla Model S з активованою функцією Enhanced Autopilot відволікся і, проїжджаючи перехрестя на швидкості близько 100 км/год, влетів у припаркований автомобіль і власників, що стояли поруч.
На суді винуватець заявив, що був упевнений – «автопілот» зупинить електрокар, виявивши перешкоду.
За версією сторони позивачів, Tesla розробила свою систему напівавтономного керування лише для автомагістралей, але свідомо не обмежила можливості автовласників у її використанні. І фактично перетворила звичайні дороги на випробувальний полігон для своєї недосконалої технології.
Передбачається, що цей вердикт може стати прецедентом. Зараз у Штатах розглядається близько десятка схожих справ, у яких винуватець аварії включив Enhanced Autopilot або більш просунуту версію Full Self-Driving (Supervised) перед зіткненням.
Тим часом гендиректор Tesla Ілон Маск прагне отримати схвалення регуляторних органів для швидкого розширення сервісу роботаксі по всій території США.
«Цей вердикт посилить тиск на регуляторні органи, щоб вони сказали: «Ми просто не можемо дозволити цьому запуститися без набагато серйознішої перевірки»», – сказав Майк Нельсон, експерт із правових питань у секторі мобільності.
Tesla може бути важко переконати державні регулятори, що її технологія готова до використання на дорогах.
Це ставить під загрозу мету Маска запропонувати роботаксі половині населення США до кінця року, заявили юридичні експерти та інвестори Tesla.
Розширення сервісу роботаксі має вирішальне значення для Tesla, оскільки попит на її лінійку електромобілів, що старіє, знизився на тлі зростання глобальної конкуренції та негативної реакції на ультраправі політичні погляди Маска.
Значна частина ринкової оцінки Tesla у трильйон доларів залежить від його ставок на робототехніку та штучний інтелект.
Бекграунд. Нагадаємо: у червні Маск повідомив, що Tesla уперше в історії доставила авто до будинку покупця без водія. Він заявив, що електрокар проїхав «через усе місто», включно з ділянками автострад, без водія та без дистанційного керування оператором.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].