Обіцянки великих компаній знизити викиди «на 100%» нездійсненні – аналітики

Єдина компанія, чиї слова вселяють довіру, це Maersk

фото Shutterstock

Великі корпорації, які обіцяють знизити шкідливі викиди в атмосферу на 100%, насправді мають намір знизити їх лише на 40%. Такого висновку дійшли аналітики організацій NewClimate Institute та Carbon Market Watch, які вивчили обіцянки та плани щодо зниження викидів 25 корпорацій, пише Коммерсант.

Найбільш реалістичними виявилися обіцянки Maersk. А от можливість здійснити плани Unilever, Nestle, BMW та ще восьми компаній аналітики оцінили як дуже низьку.

7 лютого некомерційні організації NewClimate Institute та Carbon Market Watch опублікували доповідь, в якій проаналізували обіцянки 25 великих корпорацій до 2030-2050 року досягти вуглецевої нейтральності, тобто знизити до нуля викиди вуглекислого газу (СО2). Загалом викиди цих 25 компаній становлять 2,7 Гт CO2-еквівалента, що відповідає приблизно 5% всіх світових викидів парникових газів.

Автори доповіді дійшли висновку, що ті 13 компаній, які мають конкретні зобов'язання щодо зниження викидів, насправді планують знизити їх у середньому на 40%, а не на 100%, як передбачала б вуглецева нейтральність. Ще 12 компаній зі списку хоч і обіцяли досягти цієї мети, але не публікували жодних конкретних планів.

У доповіді всі компанії розділені на п'ять груп з погляду реалістичності та цілісності їхніх планів щодо скорочення викидів: від високого до дуже низького рівня. До групи з високим рівнем була віднесена жодна компанія.

Єдиним підприємством з «прийнятним» рівнем реалістичності цілей став данський оператор контейнерних перевезень Maersk.

До компаній із «задовільним» рівнем автори доповіді віднесли Apple, Sony та Vodafone.

Реалістичність обіцянок щодо зниження викидів ще десяти компаній у доповіді оцінили як низьку, серед них – Google, Amazon, Volkswagen, Walmart, Ikea та GlaxoSmithKline.

До компаній з дуже низьким рівнем реалістичності обіцянок автори доповіді віднесли найбільше корпорацій – 11. Серед них Unilever, Nestle, BMW, Deutsche Post DHL, Novartis та Accenture.

«Ми були відверто здивовані і розчаровані загальним рівнем нереалістичності обіцянок компаній, – зазначає Томас Дей, провідний автор дослідження та аналітик у галузі кліматичної політики NewClimate Institute. – У той час, як тиск на компанії з вимогами боротися зі зміною клімату наростає, їх амбітні повідомлення часто позбавлені реального змісту, що може ввести в оману і споживачів, і регулятори, які визначають їх стратегічний напрямок. Навіть компанії, у яких все відносно добре, перебільшують свої екологічні зусилля».

Тим часом інша аналітична компанія McKinsey підрахувала, в яку суму обійдеться світовий перехід з викопної на «зелену» енергетику.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS