Що сталося. Кабінет міністрів забезпечив фінансування державного підприємства «Повітряний експрес» для припинення реалізації проєкту пасажирського залізничного сполучення Києва з аеропортом «Бориспіль».
Джерело. Про це йдеться в постанові уряду.
Що це означає. Згідно з пояснювальною запискою, це дасть змогу мінімізувати збитки України, пов'язані із припиненням дії кредитного та комерційного договорів, укладених між Нацпроєктом «Повітряний експрес» і китайською корпорацією China National Complete Engineering Corporation спільно з Експортно-імпортним банком Китаю.
Очікується, що внаслідок поновлення переговорів і розірвання договорів українській стороні можуть повернути майже $73,7 млн.
Деталі. Наразі «Повітряний експрес» не є платоспроможним, і щоб підприємство могло припинити дію договорів за згаданим проєктом, необхідно погасити борги із зарплат і платежів до держбюджету, а також акумулювати кошти на участь у судових спорах.
Зокрема, «Повітряний експрес» має заборгованість із зарплат – 831 000 грн, зі сплати податку на доходи фізосіб – 341 000 грн, із військового збору – 28 500 грн, із ЄСВ – 222 000 грн.
Бекграунд. У 2011 році для реалізації «Повітряного експреса» під держгарантії уклали кредитний договір з Експортно-імпортним банком Китаю на суму $372,3 млн. Генеральним підрядником визначили CCEC.
У червні 2015 року стало відомо про готовність України та Китаю обговорити можливість переспрямування кредитних коштів, передбачених для «Повітряного експреса», на інші проєкти, а у березні 2016 року Міністерство інфраструктури отримало згоду китайських партнерів на переформатування проєкту «Повітряний експрес».
30 листопада 2018 року «Укрзалізниця» запустила залізничний експрес до аеропорту «Бориспіль» із плаваючим графіком від 21 до 30 рейсів за добу. Проєкт реалізували під назвою Kyiv Boryspil Express, але без Китаю.