Російська влада готується виділити $31 млрд на найбільший з часів БАМу залізничний проект, щоб «прорубати вікно» на китайський ринок і збільшити вивезення сировини, яка опинилась під західним ембарго, пише The Moscow Times з посиланням на презентацію міністерства та джерело у відомстві.
Три нові прикордонні пункти на кордоні з КНР, 369 км шляхів усередині росії та ще 3000 км на території Китаю, Казахстану та Монголії планує побудувати Мінтранс рф до 2030 року.
Проект ляже в основу нової моделі розвитку країни у нових геополітичних умовах, який у вересні має лягти на стіл путіну.
Його ключова частина – це транспортний коридор росія – Монголія – Китай, у рамках якого з КНР планується пов'язати Транссибірську магістраль. Також заплановано 226-кілометрову залізницю від станції Зуунбаян Улан-Баторської залізниці до кордону з Китаєм.
Крім того, у Забайкальському краї планується збудувати другий залізничний прикордонний перехід до Китаю, а в Амурській області – повернути в експлуатацію прикордонний перехід Джалінда – Мохе, роботу якого було припинено на початку 2000-х років у зв'язку з низьким вантажопотоком.
Відновлення його роботи дозволить скоротити відстань для перевезення вантажів між росією та Китаєм на 1000 км, підрахували у Мінтрансі рф.
За китайський ринок, як за останню соломинку, намагаються вчепитися російські металурги, які втратили до третини продажів на зовнішніх ринках і планують переорієнтувати на схід до 4 млн тонн продукції на рік.
Немає куди подіти метал і золотодобувачам, які спочатку втратили «довірений» статус на найбільшому у світі лондонському ринку, а потім потрапили під пряме ембарго західних країн.
На «апокаліпсис» скаржаться топ-менеджери деревообробних підприємств: на складах зібралося 2 млн тонн фанери, продати яку в ЄС більше неможливо.
Усі вони шукають покупців у Китаї. Але навіть якщо такі знайдуться, вивезти товар фактично неможливо: існуючої залізничної інфраструктури недостатньо для «розвороту на Схід», констатував на початку липня повпред президента в Далекосхідному федеральному окрузі Юрій Трутнєв.
Так званий Східний полігон РЖД, орієнтований головним чином на вивезення до Китаю якутського вугілля, не справляється з навантаженням: потреба у перевезеннях, за словами Трутнєва, досягла 258 млн тонн, а реально перевезти можна лише 100 млн.
Між тим повідомляється, що в росії “бойові анархо-комуністи” влаштовують диверсії на залізниці і пускають поїзди під укіс.