В росії “бойові анархо-комуністи” влаштовують диверсії на залізниці і пускають поїзди під укіс - The Insider

В росії “бойові анархо-комуністи” влаштовують диверсії на залізниці і пускають поїзди під укіс - The Insider

Вони надихнулися діями білоруських партизанів на початку російського вторгнення

В росії “бойові анархо-комуністи” влаштовують диверсії на залізниці і пускають поїзди під укіс - The Insider
Фото: DR

Після початку російського вторгнення в Україну новини про диверсії на залізниці почали з'являтися мало не щодня. 1 травня в результаті диверсії було зруйновано міст у Курській області, призначений для руху товарних поїздів.

The Insider підрахував: лише за інформацією ЗМІ, з березня по червень 2022 року в росії зійшли з рейок 63 товарні поїзди. Це майже в півтора рази більше, ніж за аналогічний період минулого року. 

За версією РЖД та перевіряючих органів, більшість аварій пов'язані з поганим станом залізничних колій.

Наприкінці травня паблік «Обережно, Москва» опублікував повідомлення, що ФСБ розшукує членів «Бойової організації анархо-комуністів», які готували диверсію на залізничних коліях у підмосковному Сергієвому Посаді. За версією слідства, вони викрутили вісім гайок, розібрали рейковий стик і частково розвели рейки, які вели до військової частини.

The Insider вдалося вийти на представників «Бойової організації анархо-комуністів» (БОАК). Вони повідомили, що затримали потяги, які ведуть ще до однієї військової частини у Володимирській області. 

«На жаль, диверсію було виявлено ввечері 25 червня. Проте навіть у такому вигляді диверсія завдала шкоди противнику, затримавши пересування складів з військовим обладнанням та завдавши економічних збитків у зв'язку з необхідністю відновлення залізничних колій», – розповіли представники осередку The Insider.

Як кажуть самі анархісти, їхня діяльність натхненна діями білоруських партизанів, які ефективно протистояли російському вторгненню через територію Білорусі на початку війни.

Коли російські війська вперше перейшли через білоруський кордон в Україну для – на їх думку – блискавичного нападу на Київ, вони мали використати розгалужену залізничну мережу регіону для постачання та підкріплення. 

Але плани росіян були зірвані мережею білоруських партизанів, які почали атакувати залізничну інфраструктуру. Так, наприклад, партизни виводили з ладу шафи керування залізничними сигналами. У результаті поїзди простоювали цілими днями, що змушувало росіян поповнювати запаси своїх військ автотранспортом. Це, у свою чергу, призвело до відомих 60-кілометрових колон на північ від Києва. 

На сьогодні у Білорусі у справі «рейкових партизанів» затримано кілька десятків людей.

У росії найактивнішою «підривною» силою стали анархо-комуністи. Як виявив The Insider, у Telegram з початку війни з'явилося багато каналів, у яких публікували інструкції про те, як затримати поїзди або вчинити аварію на залізниці. 

В росії “бойові анархо-комуністи” влаштовують диверсії на залізниці і пускають поїзди під укіс – The Insider
Диверсія на залізничній гілці, що веде до військової частини. Рейки замкнуті дротом на випадок, щоб сигнальний струм не виявив розмикання

З березня вони публікували інструкції з диверсій – як розібрати рейки і не попастися – і звітували про успішні «операції». Так, «анархо-комуністи» взяли відповідальність не лише за розбір рейок та залізничної диверсії, а й за підпали вишок стільникового зв'язку (наприклад, у селі Біломісцене у Білгородській області) і навіть за підпали машин посібників режиму.

Для координації та залучення нових членів анархісти навіть запустили бот, за допомогою якого можна анонімно записатися в осередок у своєму місті. 

Члени організації стверджують, що БОАК існує вже кілька років, але заявила про себе публічно лише після початку війни в Україні. Ідею ж вони «підгледіли у білоруських партизанів».

«Саботаж на залізниці – це відносно простий у виконанні і дуже ефективний спосіб завдати шкоди армії супротивника. Причому з мінімальним ризиком для цивільних», – кажуть у своїх відповідях анархо-комуністи.

За їхніми словами, будь-які перешкоди та затримки у постачанні та комунікації заважають роботі військової машини: 

«Це означає, що у вирішальний момент на полі бою буде на стільки-то менше танків чи снарядів. А якщо вдасться пустити поїзд під укіс, на що ми розраховуємо, то техніка не просто затримається, вона пошкодиться. Також пошкодяться поїзди, залізничні колії тощо. Все це може серйозно послабити збройні сили росії і вплинути на те, коли війна припиниться».

Анархісти стверджують, що у них є своя розроблена методика, яка дозволяє запобігти аварії пасажирського поїзда, тож мирні громадяни від їхніх дій не постраждають.

Анархістський партизанський рух поки що децентралізований. 

«Є і організовані осередки, і спонтанні дії людей. Децентралізація робить нас мобільнішими та невловимішими, але перешкоджає освітленню та ускладнює оцінку чисельності. В умовах репресій так все ж таки краще. За оцінками на квітень, у росії діяло від 20 до 40 таких осередків, але зараз, ймовірно, вже більше», – каже учасник руху Іван.

 За його словами, далеко не всі проблеми на залізниці потрапляють до новин. Невеликі диверсії – пошкодження рейкових шаф, світлофорів, намотування дроту – зазвичай залишаються поза увагою ЗМІ. 

Фінансування група активно намагається збирати через донати на своїх ресурсах.

Головна ідеологія анархо-комуністів: вони не згодні з діями влади.

“Путін відбирає у росії майбутнє. Путін погрожує світові ядерною війною, налаштовує проти росії весь світ, наші співвітчизники стають ще біднішими, люди бояться говорити вголос про те, що думають про владу. Бездіяльність – це згода жити під владою мерзенних тварюк до кінця життя. Чи такого майбутнє ми хочемо?», – кажуть вони.

Нагадаємо, днями стало відомо, що ключова залізнична лінія росії на Схід зупинила роботу, до цього може бути причетний підпільний рух “Зупини вагони”.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло