Міжнародні танкерні перевізники все частіше відмовляються перевозити російську нафту після введення «стелі цін» в $60 за барель та заборони на страхові послуги, якщо цю стелю буде порушено.
Як повідомляє Bloomberg з посиланням на суднових брокерів, від перевезення нафти з росії відмовилася китайська China Cosco Shipping – найбільший оператор морських перевезень у КНР та світі, флот якого налічує понад 1400 суден.
Компанія з 5 грудня перестала возити нафту з далекосхідного порту Козьміно, звідки коротким маршрутом до Індії та Китаю вирушав сорт ESPO.
Також «бойкот» російській нафті оголосила грецька Avin International, флот якої налічує 35 танкерів загальною місткістю 2,5 млн тонн.
Обидва перевізники не бажають возити далекосхідну російську нафту ESPO, яка торгується вище «стелі цін»: вона коштує трохи більше $60 за барель, на відміну від основної експортної марки Urals, вартість якої вже опустилася нижче за відмітку $50.
В результаті нафтовики втратили щонайменше п'ять танкерів, які використовувалися для транспортування ESPO, кажуть джерела Bloomberg.
За їхніми словами, російську нафту за цінами вищими за «стелю» продовжують возити невеликі приватні судновласники. Але й для них вікно можливостей звужується.
Бекграунд. Як повідомив сьогодні Bloomberg, всього за тиждень дії «стелі цін» експорт нафти з росії обвалився на 56%.