Російські компанії знайшли спосіб пом'якшити наслідки західних санкцій, які підняли ціни на фрахт суден для транспортування нафти. Щоб знизити логістичні витрати, російську нафту тепер набагато частіше стали відвантажувати з танкера на танкер просто в морі.
Джерело. Про це пише агентство Bloomberg.
Деталі. За даними видання, за грудень-січень у такий спосіб було експортовано вже 19 млн барелів, а в січні показник може досягти абсолютного рекорду – 14 млн барелів за місяць.
Через подорожчання фрахту суден різко падають доходи кремля від нафти – багато компаній підвищують ставки фрахту через можливі ризики співпраці з російськими компаніями.
Через це зараз середня вартість російської нафти становить близько $45 за барель.
Перевалка нафти в морі дозволяє російським компаніям економити не лише на витратах на фрахт, а й час у дорозі для арктичних танкерів, які можуть доплисти до точки перевалки, відвантажити нафту та повернутися до морського порту на півночі за новою партією.
«Гарячими точками» для перевалки нафти агентство називає іспанське місто на півночі Африки Сеуту та грецьке місто Каламата. Саме в їхній акваторії здійснюються основні обсяги відвантаження нафти з танкера на танкер. Агентство зазначає, що великотоннажні танкери класів VLCC і Aframax очікують на доставку російської нафти, щоб після перевалки вирушити до азійських покупців.
Бекграунд. Для росії нафтові постачання стають все важливішим джерелом доходів. Поточний рівень доходів дозволяє російській владі безболісно для російського бюджету воювати три роки, підраховували раніше аналітики Citibank та агентства Bloomberg.