Спроба створити разом із Китаєм перший із часів СРСР широкофюзеляжний російський пасажирський літак закінчилася фіаско.
Китай виключив росію із проекту створення лайнера CR929, який розробляли з 2017 року, плануючи створити конкурента Boeing та Airbus.
Джерело. Про це пише The Air Current.
На авіасалоні в Ле-Бурже новий літак місткістю 280 пасажирів, створення якого оцінювали в $50 млрд, було представлено як власну китайську розробку, в якій не брали участь ні росія, ні Об'єднана авіабудівна корпорація (ОАК).
Хоча абревіатура лайнера CR мала символізувати країни-учасниці проекту (C – China, R – Russia), китайський партнер СOMAC вирішив відмовитися від послуг ОАК, яка спочатку мала створити планер і хотіла взяти участь у створенні двигунів.
Джерело в галузі підтвердило The Air Current, що росію виключено з проекту, і Пекін вирішив продовжувати його самотужки.
Проблеми з російською участю у створенні літака, який цього року здійснив перший політ, почалися з перших років. СOMAC відмовився допускати росію до отримання доходів від продажу літака на внутрішньому китайському ринку. Натомість ОАК пропонувалася підвищена частка у продажах у світі (70%). Але саме в Китаї очікувався попит на літак у кількості 3 тисяч машин, тоді як його світові перспективи були неясними.
У 2022 році, після вторгнення рф в Україну та запровадження західних санкцій проти російської авіагалузі, Китай вирішив відмовитися від усіх російських напрацювань у CR929 та замінити їх західними.
Бекграунд. Більше про це ми писали в матеріалі “Китай і росія планували разом випустити новий літак, але Пекін засумнівався в російських технологіях”.