Китай і росія планували разом випустити новий літак, але Пекін засумнівався в російських технологіях

Китай і росія планували разом випустити новий літак, але Пекін засумнівався в російських технологіях

Натомість китайці хочуть співпрацювати із західними компаніями

Китай і росія планували разом випустити новий літак, але Пекін засумнівався в російських технологіях
Фото: Pixaby

Спроба створити спільно з Китаєм перший із часів СРСР широкофюзеляжний російський пасажирський літак опинилася на межі краху.

Китай наполегливо відмовляється використовувати російські технології при створенні лайнера CR929-600, запрошує західних виробників і не хоче ділити з рф прибуток на ключовому китайському ринку, повідомляє The Moscow Times з посиланням на South China Morning Post.

Запущений у 2017 році проект вартістю $50 млрд має на меті створити літак місткістю 280 пасажирів. Задуманий як конкурент Boeing та Airbus, наступного року лайнер має здійснити перший політ. Але чим ближче цей термін – тим сильніші розбіжності між партнерами, свідчать знайомі із ситуацією джерела.

Китай наполягає на залученні західних компаній та хоче замінити російські рішення, кажуть джерела SCMP. Зокрема, він пропонує використовувати німецькі та американські візки шасі, тоді як росія просуває свої напрацювання, незважаючи на їхню сумнівну історію з точки зору безпеки.

Крім того, Китай хотів би залучити Rolls-Royce та General Electric до розробки двигуна, хоча росія сподівалася взяти участь у цій частині проекту. Росія зі свого боку відстає від плану роботи над планером через брак фінансування, кажуть джерела SCMP.

«Російська сторона сприймає китайський вибір на користь західних компонентів як білий прапор, викинутий у бік Заходу на тлі санкцій, запроваджених після вторгнення в Україну», – пояснює один із співрозмовників видання.

Фінансова частина проекту також стала проблемами для Об'єднаної авіабудівної корпорації: СOMAC, китайський партнер ОАК, не бажає допускати Росію до отримання доходів від продажу літака на внутрішньому китайському ринку. Натомість ОАК пропонується підвищена частка у продажах у світі (70%). Але саме в Китаї очікується попит на літак у кількості 3000 машин, тоді як його світові перспективи залишаються неясними.

«Москва зрозуміла, що за межами Китаю CR929 буде дуже складно відібрати клієнтів у Boeing і Airbus», – кажуть джерела SCMP. Для росії проект втрачає економічний сенс. І чиновники, схоже, готуються до того, що з нього доведеться вийти.

Екс-віце-прем'єр рф Юрій Борисов, виступаючи на форумі «Інженери майбутнього» наприкінці червня, визнав: «З Китаєм цей проект йде в принципі не в тому руслі, яке нас влаштовує. Китай у міру перетворення на індустріального гіганта дедалі менше зацікавлений у наших послугах».

«Наша участь все зменшується та зменшується, – констатував Борисов. – Я не хочу прогнозувати майбутнє цього проекту – будемо ми з нього виходити чи не будемо».

Також стало відомо, що Китай скоротив до нуля інвестиції в росію за програмою «Один пояс – один шлях».
Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло