На ринок експорту українського зерна заходить більше страховиків: експортувати стало простіше – Кіпер

За його словами, коли обсяг вантажів збільшився, на ринок зайшло більше страхових компаній

Фото: depositphotos.com

Експорт українського зерна Чорним морем став простішим завдяки зростанню кількості страхових компаній, які працюють на цьому ринку.

Про це повідомив голова Одеської ОВА Олег Кіпер в інтерв'ю Цензор.НЕТ.

За його словами, найбільший обсяг експорту зерна має іти морем, адже «західні кордони не впораються з тим обсягом, який може дати наша житниця».

Кіпер зазначив, що обсяг контейнерних перевезень морем буде нарощуватися.

«Все залежатиме від потреб. Це ж як із ситуацією із зерном. Проблема не лише в нас. Судновласник погоджується чи не погоджується зайти в зону бойових дій. Страхові компанії також поводяться по-різному. У нас був випадок, коли в порту «Південний» прилетіла ракета, вона розірвалася над кораблем, одна людина загинула, були поранені. Кожна людська втрата – це велика трагедія для нас. Також тоді дуже хвилювалися всі, що компанії відмовляться у подальшому страхувати вантажі. Але за 10 днів цей корабель відновили, і він вийшов завантаженим із порту», – розповів глава Одеської ОВА.

«Сьогодні, коли обсяг збільшився, на ринок зайшло більше страхових компаній. Працювати стало простіше», – підкреслив він.

Бекграунд. Нагадаємо: у листопаді роботу нового Українського морського коридору підсилили спеціальним страховим інструментом: спільно з британським урядом і пулом британських страхових компаній було створено спеціальний фонд страхування суден на $50 млн.

Судноплавний трафік українським коридором поступово набирав обертів, попри постійні ворожі атаки портової інфраструктури та мінну небезпеку. У жовтні обсяг вантажопотоку перевищив перший мільйон тонн. На початку листопада було пройдено позначку 3 млн тонн, на початку грудня – 7 млн тонн. За підсумками останнього місяця року обсяг перевезень сягнув 6,8 млн тонн, що на 2,5 млн тонн перевершило найбільший місячний показник «зернового коридору» (жовтень 2022 року).

Крім того, розблокування одеських портів дозволило розширити номенклатуру експортних вантажів – попри очікуване домінування агропродукції, приміром, частково відновився експорт залізорудної сировини з порту Південний або металопродукції з Одеського порту.

Більше про те, як працювала українська портова галузь торік і чого очікувати цього року – читайте в матеріалі Mind.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS