США та Китай у вівторок почали стягувати додаткові портові збори з морських транспортних компаній, що перевозять товари між двома країнами, перетворивши міжнародне судноплавство на черговий фронт їхньої торговельної війни.
Про це повідомляє Reuters.
Загострення ситуації стало очікуваним після того, як Китай минулого тижня оголосив про розширення контролю за експортом рідкоземельних металів, а президент США Дональд Трамп пригрозив підвищити мита на китайські товари до потрійних розмірів. Втім, після вихідних обидві сторони намагалися заспокоїти ринки, підкресливши готовність до переговорів і можливість знайти компроміс.
Згідно з даними державного телеканалу CCTV, Китай почав стягувати спеціальні збори з суден, що належать, експлуатуються або зареєстровані у США, але звільнив від податків кораблі, збудовані в Китаї. Також від зборів звільняються порожні судна, які заходять до китайських верфей на ремонт.
Нові китайські портові збори стягуватимуться під час першого заходу судна в порт або для перших п’яти рейсів у межах року, який розпочинається з 17 квітня. Раніше цього року адміністрація Дональда Трампа анонсувала введення аналогічних зборів для суден, пов’язаних із Китаєм, з метою послабити вплив Пекіна на світову морську галузь та підтримати американське суднобудування.
Розслідування, проведене ще за каденції президента Джо Байдена, дійшло висновку, що Китай застосовує несправедливі практики, щоб домінувати у сфері судноплавства, логістики та кораблебудування, що стало правовим підґрунтям для введення цих обмежень.
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що індекс страху Wall Street сягнув максимуму за чотири місяці на тлі зростання напруги у торгівлі та AI-ейфорії. Показник ринкової волатильності VIX піднявся до найвищого рівня з червня через одночасне зростання інтересу до штучного інтелекту