Виконавча директорка Асоціації виробників цементу України (Укрцемент) Людмила Кріпка заявила, що зростання вантажних тарифів «Укрзалізниці» є однобоким і малоефективним рішенням, яке не враховує реальний стан економіки.
Про це вона сказала під час пресконференції Інтерфакс-Україна щодо тарифної політики державних монополій.
«Підвищення вантажних тарифів не можна вважати збалансованим рішенням, тому що це однобока й малоефективна політика. Вирішення всіх фінансових питань через підвищення тарифів невигідне не тільки промисловості, воно невигідне в першу чергу Укрзалізниці та державі також», – наголосила Кріпка.
Вона вважає, що перекладання фінансових проблем державної компанії на бізнес неминуче позначиться на споживачах. Зростання витрат змусить виробників підвищити ціни на продукцію, що скоротить попит, виробництво й обсяги перевезень. Як наслідок, це призведе до зменшення бюджетних надходжень та уповільнення економічного зростання.
«Ми вже проходили цей шлях, такі дії мали негативні наслідки в минулому, і цього разу чудес також не станеться. Це призведе до негативних наслідків. Виробники будуть змушені перекласти зростання тарифів на свою продукцію, тобто на кінцевого споживача», – додала директорка асоціації.
За даними ДП «Укрпромзовнішекспертиза», на які послалася Кріпка, підвищення тарифів на 37% може скоротити ВВП майже на 100 млрд грн, зменшити валютну виручку на 98 млрд грн, спричинити щорічні втрати бюджету понад 36 млрд грн та ліквідацію щонайменше 76 тис. робочих місць, з яких 26 тис. – безпосередньо у промислових підприємствах.
Попри критику тарифної політики, представниця Укрцементу наголосила на важливій ролі Укрзалізниці в забезпеченні обороноздатності держави та підтримці критичної інфраструктури під час війни. Вона вважає, що держава мала б компенсувати компанії частину витрат за рахунок бюджетної підтримки, як це відбувається в розвинутих країнах.
«Вважаємо, що бюджетна підтримка Укрзалізниці саме в цей тяжкий період була би дуже логічним й обґрунтованим кроком, як і в усіх розвинутих країнах», – зазначила Кріпка.
Вона також наголосила на потребі відкриття ринку залізничних перевезень для приватних операторів, що могло б підвищити ефективність логістики, створити конкуренцію та знизити економічне навантаження на бізнес.
«Ще одним визначним рішенням ми вбачаємо створення законодавчих підстав для відкриття ринку залізничних перевезень і допуску приватних перевізників. Це дозволить посилити конкуренцію, покращити якість послуг і знизити економічне навантаження на підприємства», – підсумувала виконавча директорка Укрцементу.
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що українці отримають по 3000 км на «безоплатні» потяги. «Ця відстань символічно покриває найдовший наявний залізничний маршрут Україною туди-зворотно (із Запоріжжя до Ужгорода), тож дасть можливість відкрити країну всім, де б хто не жив», – пояснили у компанії.