Директорка «Укрцемент»: держава має підтримати «Укрзалізницю» бюджетом, а не за рахунок бізнесу
Кріпка наголосила, що перекладання витрат монополії на підприємства призведе до скорочення попиту, виробництва та надходжень до бюджету
Виконавча директорка Асоціації виробників цементу України (Укрцемент) Людмила Кріпка заявила, що зростання вантажних тарифів «Укрзалізниці» є однобоким і малоефективним рішенням, яке не враховує реальний стан економіки.
Про це вона сказала під час пресконференції Інтерфакс-Україна щодо тарифної політики державних монополій.
«Підвищення вантажних тарифів не можна вважати збалансованим рішенням, тому що це однобока й малоефективна політика. Вирішення всіх фінансових питань через підвищення тарифів невигідне не тільки промисловості, воно невигідне в першу чергу Укрзалізниці та державі також», – наголосила Кріпка.
Вона вважає, що перекладання фінансових проблем державної компанії на бізнес неминуче позначиться на споживачах. Зростання витрат змусить виробників підвищити ціни на продукцію, що скоротить попит, виробництво й обсяги перевезень. Як наслідок, це призведе до зменшення бюджетних надходжень та уповільнення економічного зростання.
«Ми вже проходили цей шлях, такі дії мали негативні наслідки в минулому, і цього разу чудес також не станеться. Це призведе до негативних наслідків. Виробники будуть змушені перекласти зростання тарифів на свою продукцію, тобто на кінцевого споживача», – додала директорка асоціації.
За даними ДП «Укрпромзовнішекспертиза», на які послалася Кріпка, підвищення тарифів на 37% може скоротити ВВП майже на 100 млрд грн, зменшити валютну виручку на 98 млрд грн, спричинити щорічні втрати бюджету понад 36 млрд грн та ліквідацію щонайменше 76 тис. робочих місць, з яких 26 тис. – безпосередньо у промислових підприємствах.
Попри критику тарифної політики, представниця Укрцементу наголосила на важливій ролі Укрзалізниці в забезпеченні обороноздатності держави та підтримці критичної інфраструктури під час війни. Вона вважає, що держава мала б компенсувати компанії частину витрат за рахунок бюджетної підтримки, як це відбувається в розвинутих країнах.
«Вважаємо, що бюджетна підтримка Укрзалізниці саме в цей тяжкий період була би дуже логічним й обґрунтованим кроком, як і в усіх розвинутих країнах», – зазначила Кріпка.
Вона також наголосила на потребі відкриття ринку залізничних перевезень для приватних операторів, що могло б підвищити ефективність логістики, створити конкуренцію та знизити економічне навантаження на бізнес.
«Ще одним визначним рішенням ми вбачаємо створення законодавчих підстав для відкриття ринку залізничних перевезень і допуску приватних перевізників. Це дозволить посилити конкуренцію, покращити якість послуг і знизити економічне навантаження на підприємства», – підсумувала виконавча директорка Укрцементу.
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що українці отримають по 3000 км на «безоплатні» потяги. «Ця відстань символічно покриває найдовший наявний залізничний маршрут Україною туди-зворотно (із Запоріжжя до Ужгорода), тож дасть можливість відкрити країну всім, де б хто не жив», – пояснили у компанії.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].













