Онлайн-магазини електроніки – лідери за трафіком і прямими конверсіями з ChatGPT. З початку року кількість сесій зросла на 583% – з 1035 у січні до 7060 у вересні. Кількість покупок при цьому збільшилася у 26 разів: із шести в січні до 159 у вересні.
Про це йдеться в дослідженні маркетингової агенції Promodo.
Аналітики пояснюють це тим, що користувачам легше порівнювати в ШІ-чатботі відгуки та ціни на товари.
Загалом помітне зростання трафіку з ChatGPT в eCommerce було зафіксовано у грудні 2024 року. За дев’ять місяців 2025-го трафік зріс удев’ятеро й у вересні становив у середньому 2132 сеанси.
Прямі конверсії також фіксували в тому ж таки 2024-му році. Спочатку це була історія про одну покупку на місяць, але з березня динаміка почала змінюватися – у вересні ChatGPT вже приносив інтернет-магазинам у середньому 47 конверсій.
Хоча частка трафіку з ChatGPT від загального обсягу залишається незначною – у середньому 0,08%, а в окремих категоріях сягає 0,14%, проте це у вісім разів більше порівняно із січнем.
Окрім електроніки, у лідерах за переходами з ChatGPT– зоо- та автотовари.
Станом на вересень 2025 року ШІ приносить 466 сеансів і 9 конверсій зоомагазинам. Це вдвічі більше, ніж на початку року. У категорії автотоварів за дев'ять місяців цього року трафік зріс на 627% та у вересні вже приносив 830 сесій. Також восени зросла до 24 і кількість прямих конверсій із чату, хоча весь І квартал це було одне замовлення на місяць.
Попри низьку частку трафіку з ChatGPT – 0,03% від загального обсягу, категорія «продукти та алкоголь» має високий рівень конверсій. У вересні онлайн-магазини з цієї категорії отримували в середньому 45 продажів напряму з чату. Трафік із початку року зріс ушестеро: із 289 сеансів у січні до 1 704 у вересні.
Зріс рівень трафіку у категорії «дитячі товари та іграшки»: у вересні сайти вже отримували в середньому 878 сеансів і 20 прямих конверсій, що свідчить про помітне пожвавлення інтересу користувачів.
Онлайн-аптеки у вересні отримували в середньому 1270 сеансів – у шість разів більше, ніж у січні. Кількість прямих конверсій сягнула 41.
У категорії «одяг та взуття» трафік із ШІ-чатботу демонструє стабільне зростання з лютого – від початку 2025 року він збільшився утричі. Пік продажів припав на травень і червень. У вересні онлайн-магазини з цієї ніші отримували в середньому вісім покупок і 779 сесій із ChatGPT.
Приблизно такий трафік демонструє категорія «ювелірні вироби» – 518 сесій у червні, 879 – у вересні. Проте рівень конверсій нижчий і з березня коливається в межах 2–4 замовлення на місяць.
Зазначається, що популярність ШІ-чатботів в Україні стрімко зростає. Лідирує ChatGPT, на який припадає 91,68% сеансів.
Бекграунд. Раніше Mind писав, що щонайменше 13% інвесторів застосовують чат-боти для формування портфелів, а близько половини заявили, що готові покладатися на ШІ для інвестиційних рішень.