Зоотовари, електроніка та автотовари – лідери за прямими конверсіями з ChatGPT: дослідження
Наразі частка трафіку з ChatGPT залишається незначною — у середньому 0,08%. Проте це у вісім разів більше, ніж було на початку року
Онлайн-магазини електроніки – лідери за трафіком і прямими конверсіями з ChatGPT. З початку року кількість сесій зросла на 583% – з 1035 у січні до 7060 у вересні. Кількість покупок при цьому збільшилася у 26 разів: із шести в січні до 159 у вересні.
Про це йдеться в дослідженні маркетингової агенції Promodo.
Аналітики пояснюють це тим, що користувачам легше порівнювати в ШІ-чатботі відгуки та ціни на товари.
Загалом помітне зростання трафіку з ChatGPT в eCommerce було зафіксовано у грудні 2024 року. За дев’ять місяців 2025-го трафік зріс удев’ятеро й у вересні становив у середньому 2132 сеанси.
Прямі конверсії також фіксували в тому ж таки 2024-му році. Спочатку це була історія про одну покупку на місяць, але з березня динаміка почала змінюватися – у вересні ChatGPT вже приносив інтернет-магазинам у середньому 47 конверсій.
Хоча частка трафіку з ChatGPT від загального обсягу залишається незначною – у середньому 0,08%, а в окремих категоріях сягає 0,14%, проте це у вісім разів більше порівняно із січнем.
Окрім електроніки, у лідерах за переходами з ChatGPT– зоо- та автотовари.
Станом на вересень 2025 року ШІ приносить 466 сеансів і 9 конверсій зоомагазинам. Це вдвічі більше, ніж на початку року. У категорії автотоварів за дев'ять місяців цього року трафік зріс на 627% та у вересні вже приносив 830 сесій. Також восени зросла до 24 і кількість прямих конверсій із чату, хоча весь І квартал це було одне замовлення на місяць.
Попри низьку частку трафіку з ChatGPT – 0,03% від загального обсягу, категорія «продукти та алкоголь» має високий рівень конверсій. У вересні онлайн-магазини з цієї категорії отримували в середньому 45 продажів напряму з чату. Трафік із початку року зріс ушестеро: із 289 сеансів у січні до 1 704 у вересні.
Зріс рівень трафіку у категорії «дитячі товари та іграшки»: у вересні сайти вже отримували в середньому 878 сеансів і 20 прямих конверсій, що свідчить про помітне пожвавлення інтересу користувачів.
Онлайн-аптеки у вересні отримували в середньому 1270 сеансів – у шість разів більше, ніж у січні. Кількість прямих конверсій сягнула 41.
У категорії «одяг та взуття» трафік із ШІ-чатботу демонструє стабільне зростання з лютого – від початку 2025 року він збільшився утричі. Пік продажів припав на травень і червень. У вересні онлайн-магазини з цієї ніші отримували в середньому вісім покупок і 779 сесій із ChatGPT.
Приблизно такий трафік демонструє категорія «ювелірні вироби» – 518 сесій у червні, 879 – у вересні. Проте рівень конверсій нижчий і з березня коливається в межах 2–4 замовлення на місяць.
Зазначається, що популярність ШІ-чатботів в Україні стрімко зростає. Лідирує ChatGPT, на який припадає 91,68% сеансів.
Бекграунд. Раніше Mind писав, що щонайменше 13% інвесторів застосовують чат-боти для формування портфелів, а близько половини заявили, що готові покладатися на ШІ для інвестиційних рішень.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].













