Технології в рекрутингу: як правильно шукати «мізки»

Як змінився ринок і як технології дозволяють оптимізувати процес підбору персоналу

Фото: pixabay

Найбільш затребуваними фахівцями в 2019 році були айтішники та менеджери з продажу. З IT – були пов'язані 15% всіх вакансій. Менеджери з продажу також склали 15%. До такого висновку дійшли експерти, проаналізувавши відповідну базу.

Як працюють професійні рекрутери і які технології застосовують для ефективного пошуку фахівців, розповіла Mind керуючий партнер компанії O2IT Recruitment Рената Карпенко.

Рекрутер – це сполучна ланка між компанією і здобувачем. Процес найму схожий на складання мозаїки: бізнес і кандидат повинні точно підходити один одному за всіма параметрами.

Технології дали можливість оптимізувати процеси рекрутингу, зробити їх більш точними, змістити фокус з рутинної роботи на стратегічні завдання. Разом з цим основна частка в рекрутингу – жива і довірча взаємодія між людьми, консультування; аспекти, які неможливо делегувати алгоритмам. Незважаючи на глобальну автоматизацію і запуск чат-ботів, люди, як і раніше, хочуть спілкуватися з людьми.

Технологічний пошук

Згідно з даними Recruiterbox, 81% роботодавців використовують смартфони для пошуку кандидатів, і 70% претендентів – для пошуку роботи. Набирає обертів програматик-реклама вакансій: алгоритм використовує дані та розміщує рекламу на тих платформах, де знаходиться потенційний співробітник у певний час.

Технології в рекрутингу: як правильно шукати «мізки»
TAtech

Програматик-рекрутмент ефективний для пошуку серед пасивних кандидатів – тих, хто не готовий сьогодні міняти місце роботи, але постійно моніторить ринок на предмет цікавих пропозицій. Алгоритм визначає цільову аудиторію на основі оцінки поведінки кандидата в соцмережах.

Аналітика та правильний вибір

Рекрутеру потрібно проаналізувати величезну кількість профілів кандидатів, щоб знайти потрібного. Аналітиці піддається безліч метрик. Це повторюваний процес, в якому обсяг даних постійно зростає.

Раніше рекрутеру доводилося опрацьовувати сотні резюме одне за іншим, зараз частину цієї роботи виконує штучний інтелект. Закриття вакансії – це завжди час, а значить, і витрати для бізнесу. Крім того, 74% рекрутерів у минулому мали досвід найму невідповідної людини, а кожен промах у рекрутингу вартує компанії в середньому близько $15 000 (дані CareerBuilder). Трекінгові системи консолідують і централізують дані про кандидата, зібрані за допомогою різних каналів.

ATS (applicant tracking system) – система управління рекрутинговим процесом. Пам'ятайте: ідеальних систем не існує. Перш ніж зробити вибір, проведіть порівняльний аналіз. Виділіть для себе найпріоритетніші галузі, які повинна покривати ATS. Завдання системи – спрощувати, а не ускладнювати роботу рекрутера – це одне з правил, яке варто знати при виборі системи.

Серед українських ATS мені найбільше імпонує CleverStaff. Рішення має як низку переваг, так і зон для поліпшення. Продукт постійно вдосконалюють.

Система має всі шанси в майбутньому стати конкурентом зарубіжних Lever, Workable або Greenhouse.

Технології в рекрутингу: як правильно шукати «мізки»
Softwaresuggest

Також доступні й інші корисні рішення, але як визначити, наскільки вони наразі необхідні бізнесу? Наприклад, якщо в компанії працюють три людини, і зростання в найближчому майбутньому не планується, то придбання ATS буде недоцільним. Процес заради процесу – невірний підхід. Будь-яка автоматизація рекрутингу має полегшувати процес і знижувати вартість підбору персоналу. Важливо, щоб інструменти відповідали потребам, цілям і можливостям організації.

Еволюція інтерв'ю

Інтернет дав можливість вільного спілкування, перебуваючи на відстані тисяч кілометрів. Створення і розвиток застосунків для відеодзвінків змінили і ринок праці, і ведення бізнесу в цілому. Прив’язаність до місця і особиста присутність у офісі для багатьох компаній вже не є обов'язковими. Чим менше обмежень, тим більше можливостей.

Змінився підхід до проведення інтерв'ю. Його проведення в онлайні економить час здобувача і прискорює процес рекрутингу. Відеодзвінки популярні серед 60% рекрутерів і 57% претендентів (згідно зі статистикою Yello). Як повідомляє Jobbatical, 5 хвилин відеоінтерв'ю прирівнюються до анкети з 200 питань.

Skype і Zoom давно стали звичними інструментами комунікації. Застосунки можуть зробити процес найму не тільки ефективним, але й цікавим. Наприклад, канадський McDonald's був першим великим брендом, який використовував Snapchat. Компанія запустила Snapplications – акцію, під час якої мільйони кандидатів могли пройти інтерв'ю, розповівши, чому вони хочуть працювати в мережі. Короткі відео надходили на портал для найму канадської франшизи.

NLP, або Natural Language Protocol, дозволяє чат-ботам проводити текстові і голосові інтерв'ю, оцінювати кандидата впродовж декількох хвилин. Штучний інтелект і машинне навчання покращують досвід кандидата (candidate experience): підтримують його залученість, швидко відповідають на питання, інформують про вакансії та повідомляють новини компанії. Віртуальні асистенти допомагають рекрутерам управляти базою даних талантів у реальному часі та бути послідовним у спілкуванні.

Технології vs людський фактор

Інструменти, які з'являються на ринку сьогодні, не пропонують унікальних рішень: програми і застосунки схожі один на одного. Крім того, вони не вирішують основний виклик рекрутингу – вміння грамотно і ефективно комунікувати. Більшість рішень націлені тільки на пошук. Досвід показує, що всі продукти автоматизації відіграють допоміжну роль. Прогнози про те, що через 10 років чат-боти повністю витіснять рекрутерів, надумані.

Ефективний інструмент, який можна застосувати на практиці, – це нетворкінг. Маючи позитивний персональний бренд, знайомства працюють на рекрутера. Показник успіху – не холодний пошук серед тисяч резюме, а коли кандидат відстежує новини, які професіонал транслює на ринку, і приходить до рекрутера сам.

У найближчому майбутньому попит на якісних рекрутерів залишиться високим. Навіть більше, роль рекрутера прагнутиме до едвайзінгу і консультування як для сторони, що наймає, так і для кандидата. Професія виходить далеко за рамки сорсингу і закриття вакансії. У сфері підбору персоналу якість перемагатиме над кількістю. На ринку залишаться ті, хто постійно вчиться, зростає професійно і особистісно, ​​а також швидко ухвалює рішення. IT-рекрутинг вимагає терпіння, багатозадачності та ерудованості. Тоді як технології візьмуть на себе рутинні завдання, професія рекрутера стане більш інтелектуальною та креативною.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS