Після введення карантину багатьом підприємствам і виробництвам довелося переформатувати свою роботу. Mind розповідає про те, які рішення наразі ухвалює бізнес і які формати роботи освоює.
Бізнесмен, власник бренду Steko (ТОВ «Завод Стеко») Сергій Положай поділився досвідом, як виробництво і дилерська мережа продовжують працювати в умовах карантину і підтримують зв'язок з клієнтами.
Одна з перших проблем, з якою після оголошення карантину на національному та регіональному рівнях зіткнулися дилери (а їх понад 3500), – закрилися торгові точки з вітринами. Людям стало нікуди приходити спілкуватися, партнери виявилися не готові продавати вікна онлайн. Тому ми запустили внутрішню освітню програму для цього бізнес-сегменту з порадами про те, як вести сторінки продажів у фейсбуці, інстаграмі, створити власний сайт.
Друга проблема, з якою ми зіткнулися: людям потрібні вікна, але вони не хочуть, щоб в їх квартиру хтось заходив. Тому ми зобов'язали наших вантажників, монтажників бути максимально екіпірованими (бахили, захисна маска, рукавички, антисептик). Щоб пояснити людям, що працювати з нами безпечно, ми анонсували рекламну кампанію по всій країні «Купуй вікна Steko безпечно».
Будівництво нових будинків зупиняється, багато хто заморожує майбутні проекти. Вже зрозуміло, що обсяги ринку зменшуються в два-чотири рази порівняно з попередніми періодами. При замороженому ринку будівництва вікна не знадобляться.
Якщо ж говорити про приватних клієнтів – а ми в основному працюємо з ними, то замовлення є, незважаючи на карантин. Тому наше виробництво працює.
Наш ситуативний маркетинг – це нагальна потреба людей на загальному тлі занепокоєння. Наприклад, ми запустили промо у власних локаціях: «Купуєш вікно – отримуєш медичну страховку безкоштовно». Страховки дозволяють користуватися безкоштовно послугами доктора по всій країні і отримувати медичні ліки безкоштовно в рамках договору. Наш персонал на підприємстві також застрахований.
Два тижні тому компанія почала дарувати набори по догляду за вікнами, використовуючи рекомендації по складу для антисептиків від Всесвітньої організації охорони здоров'я. Ми пропонуємо покупцям спеціальне масло, щоб змащувати фурнітуру, ущільнювач і дезінфікуючий засіб на основі спирту.
Доставка робітників на виробництво здійснюється по 10 чоловік, як того вимагає законодавство. Людей, звичайно, працює менше, оскільки близько 70% персоналу ми перевели на віддалену роботу: торгову команду, конструкторський відділ, відділ прийому замовлень, постачання.
Тих, хто перебуває на виробництві, забезпечили дезінфекторами – розмістили їх по всій території.
Вимірюємо температуру тіла на вході, для контролю наші співробітники роблять тест на затримку дихання на 20 секунд. Крім того, у нас «на підхваті» близько 10 медсестер для цілодобової роботи. Усіх співробітників офісу, виробництва, водіїв автопарку перевіряємо на прохідній.
Зараз важливо не втрачати людей, підтримувати соціальними пільгами, дотаціями. Мінімальна підтримувальна зарплата повинна бути в усіх хоча б по травень включно.
Сподіваємося, що влітку-восени економіка в нашому сегменті стабілізується, потім почнеться підйом. Осінь покаже, хто і як був готовий до відновлення своїх виробничих потужностей.
Аналітики одностайні в тому, що формуватиметься відкладений попит, а потім почнеться рух і стане ясно, хто і на якому етапі стартує.
Ті бізнесмени і підприємства, хто розгубили всіх людей (співробітників) або клієнтів (замовлення), почнуть спочатку. Наприклад, навчені дилери, які в хороших відносинах з виробником і мають додаткові знижки, – швидко повернуться в роботу. Партнери пам'ятатимуть, що в гірші часи ми їх підтримали.
Поки ж всі виробники різко оптимізують свої витрати, намагаються бути «дешевше» один одного. Майже у кожного є певний запас міцності, у когось він, можливо, невеликий. Щоправда, у когось його, мабуть, немає взагалі. Зараз просто працювати недостатньо, потрібні надзаходи і надзусилля.
План з виробництва зараз створюється максимум на один тиждень, з огляду на те, як швидко все змінюється. Фінансові ризики в майбутньому допоможуть зменшити позитивна репутація та швидкість реакції на зміни обставин.
Хай там як, ніч закінчується, вранці з'являється сонце. Зараз починається весна, ніхто не питає у листя, потрібно йому розпускатися чи ні. Рано чи пізно проблема закінчиться, не буває проблем назавжди.
Компанія вікон Steko заснована у 2006 році. Сумарна площа заводів компанії – понад 10 000 кв. м, продуктивність на добу – до 5000 віконних конструкцій. У бренда три власних заводи на території України (Львів, Дніпро). Команда налічує понад 1200 співробітників.