Чи вб'є карантин будівельний бізнес

І чи можна купити квартиру в період тотальних обмежень

Фото: pixabay

Коронавірус, пандемія, карантин. Здається, це все, що цікавить нас сьогодні. Напевно, так і було в перші два тижні. Але виявилося, що людям якось треба заробляти, а значить – підлаштовуватися під реалії сьогодення. А тим, хто заробив, хочеться гроші не втратити й реалізувати заплановані покупки. Серед таких – і придбання довгоочікуваного житла. Як найбільші девелопери переформатували свій стиль роботи і які результати це дало, спеціально для Mind розповів Ігор Кушнір, президент компанії «Київміськбуд».

Але придбати квартиру – це не пилосос в інтернет-магазині замовити. Це рішення, яке ухвалюють не швидко навіть ті, у кого є необхідна сума, а ті, хто збирав довгі роки, – і поготів. Все треба зважити, порівняти, порадитися, багато разів поспілкуватися з менеджером і, бажано, все побачити на власні очі. Але ж карантин, криза, та й взагалі стабільності немає. А отже, є два питання: що буде з будівельним ринком і як все-таки підібрати квартиру, бажано не виходячи з дому?

Що відбувалося з будівельним ринком? Ринок первинки реально завмер на півтора-два тижні. Клієнтам було не до квартир, а деякі будівельні компанії просто розгубилися й не розуміли, як повернути покупців до відділів продажів та й як працювати співробітникам під час карантину.

Першими пожвавлення відчули ті, хто швидко зміг адаптуватися до нових умов, щоб клієнту було зручно.

Що зробив «Київміськбуд»? Три важливі кроки.

По-перше, буквально протягом тижня компанія налагодила повноцінне онлайн-консультування по всіх можливих каналах: Hangouts, Zoom, Skype, популярні месенджери.

Хтось запитає: так що у цьому нового? Можна й по телефону консультуватися, як це завжди й було. Та й на сайтах зараз достатньо інформації.

Але є зустрічне запитання: а навіщо тоді люди ходять до відділів продажів? Їм потрібно наживо поспілкуватися з фахівцем, отримати відповіді на мільйон питань, пройтися по тому ж сайту, але з досвідченим навігатором-менеджером, який швидко зорієнтується в запитах клієнта.

Саме ці завдання і вирішило онлайн-консультування. Від боязких трьох–п'яти запитів у перші кілька днів до декількох десятків щоденних консультацій сьогодні – а значить, інструмент виявився затребуваним. Клієнт отримує посилання на індивідуальну бесіду й без особливих зусиль опиняється на зв'язку з менеджером та може відразу ознайомитися з  плануванням, що сподобалося, або зразками документів. Це зручно. 

По-друге, відповіли на вічне запитання всіх клієнтів: що там на будівництві? Робота йде – це важливо. Ми вжили всіх профілактичних заходів та забезпечили будівельні процеси. Бо зупинити будівництво – це потім витратити місяці на мобілізацію персоналу й запуск робіт, зірвати терміни, втратити довіру клієнтів. А щоб прогрес було реально видно, ми запустили онлайн-включення прямо з будмайданчиків.

Менеджер проходить по важливим ділянкам, показує, що відбувається, пояснює процеси. Цікаво і тим, хто купив, – їхнє будівництво рухається, і тим, хто планує, – все йде обіцяними темпами.

І по-третє, ми прискорили розробку і запустили мобільний застосунок – таку собі соцмережу новобудов. Цей застосунок позбавляє клієнта головної проблеми – мук вибору. Адже асортимент у «Київміськбуду» найбільший, заплутатися в тисячах планувань і десятках об'єктів легко. І яким би зручним сайт не був, зі смартфона вибирати все ж складніше. Тому в новому застосунку використовується проста ігрова форма.

Є первинний запит і є запропоновані об'єкти. Клієнту залишається тільки свайпити вправо – якщо побачене сподобалося, і вліво – якщо ні. Вибрані планування потрапляють в обране, і потім їх можна вивчити докладніше.

Але найголовніше – застосунок проаналізує ваші уподобання і почне пропонувати вам нові об'єкти, які відповідають вашим критеріям. Вам же залишиться тільки вибрати. Додатковим бонусом для користувачів застосунку на початковому етапі стане знижка в 1–2%. Поширюється вона не на всі об'єкти, а нараховується у випадковому порядку (рандомно). Але пощастить точно багатьом. Якщо на вподобане вами планування з'явилася спецпропозиція, ви теж отримаєте повідомлення.

Що буде далі? Ми бачимо поступове пожвавлення на ринку. Люди пристосувалися й повертаються до намічених цілей і запланованих покупок. Так що будівельний бізнес не помре. У тих, хто адаптується і чує клієнта, – все буде відносно стабільне.

Дедалі більше компаній шукають нові актуальні рішення. І намагаються не лише зробити зручнішими вибір і покупку, але й донести до людей інформацію, що в будь-які кризи нерухомість залишатиметься найнадійнішою інвестицією. Це твердження перевірено роками.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS