Чи вб'є карантин будівельний бізнес
І чи можна купити квартиру в період тотальних обмежень

Коронавірус, пандемія, карантин. Здається, це все, що цікавить нас сьогодні. Напевно, так і було в перші два тижні. Але виявилося, що людям якось треба заробляти, а значить – підлаштовуватися під реалії сьогодення. А тим, хто заробив, хочеться гроші не втратити й реалізувати заплановані покупки. Серед таких – і придбання довгоочікуваного житла. Як найбільші девелопери переформатували свій стиль роботи і які результати це дало, спеціально для Mind розповів Ігор Кушнір, президент компанії «Київміськбуд».
Але придбати квартиру – це не пилосос в інтернет-магазині замовити. Це рішення, яке ухвалюють не швидко навіть ті, у кого є необхідна сума, а ті, хто збирав довгі роки, – і поготів. Все треба зважити, порівняти, порадитися, багато разів поспілкуватися з менеджером і, бажано, все побачити на власні очі. Але ж карантин, криза, та й взагалі стабільності немає. А отже, є два питання: що буде з будівельним ринком і як все-таки підібрати квартиру, бажано не виходячи з дому?
Що відбувалося з будівельним ринком? Ринок первинки реально завмер на півтора-два тижні. Клієнтам було не до квартир, а деякі будівельні компанії просто розгубилися й не розуміли, як повернути покупців до відділів продажів та й як працювати співробітникам під час карантину.
Першими пожвавлення відчули ті, хто швидко зміг адаптуватися до нових умов, щоб клієнту було зручно.
Що зробив «Київміськбуд»? Три важливі кроки.
По-перше, буквально протягом тижня компанія налагодила повноцінне онлайн-консультування по всіх можливих каналах: Hangouts, Zoom, Skype, популярні месенджери.
Хтось запитає: так що у цьому нового? Можна й по телефону консультуватися, як це завжди й було. Та й на сайтах зараз достатньо інформації.
Але є зустрічне запитання: а навіщо тоді люди ходять до відділів продажів? Їм потрібно наживо поспілкуватися з фахівцем, отримати відповіді на мільйон питань, пройтися по тому ж сайту, але з досвідченим навігатором-менеджером, який швидко зорієнтується в запитах клієнта.
Саме ці завдання і вирішило онлайн-консультування. Від боязких трьох–п'яти запитів у перші кілька днів до декількох десятків щоденних консультацій сьогодні – а значить, інструмент виявився затребуваним. Клієнт отримує посилання на індивідуальну бесіду й без особливих зусиль опиняється на зв'язку з менеджером та може відразу ознайомитися з плануванням, що сподобалося, або зразками документів. Це зручно.
По-друге, відповіли на вічне запитання всіх клієнтів: що там на будівництві? Робота йде – це важливо. Ми вжили всіх профілактичних заходів та забезпечили будівельні процеси. Бо зупинити будівництво – це потім витратити місяці на мобілізацію персоналу й запуск робіт, зірвати терміни, втратити довіру клієнтів. А щоб прогрес було реально видно, ми запустили онлайн-включення прямо з будмайданчиків.
Менеджер проходить по важливим ділянкам, показує, що відбувається, пояснює процеси. Цікаво і тим, хто купив, – їхнє будівництво рухається, і тим, хто планує, – все йде обіцяними темпами.
І по-третє, ми прискорили розробку і запустили мобільний застосунок – таку собі соцмережу новобудов. Цей застосунок позбавляє клієнта головної проблеми – мук вибору. Адже асортимент у «Київміськбуду» найбільший, заплутатися в тисячах планувань і десятках об'єктів легко. І яким би зручним сайт не був, зі смартфона вибирати все ж складніше. Тому в новому застосунку використовується проста ігрова форма.
Є первинний запит і є запропоновані об'єкти. Клієнту залишається тільки свайпити вправо – якщо побачене сподобалося, і вліво – якщо ні. Вибрані планування потрапляють в обране, і потім їх можна вивчити докладніше.
Але найголовніше – застосунок проаналізує ваші уподобання і почне пропонувати вам нові об'єкти, які відповідають вашим критеріям. Вам же залишиться тільки вибрати. Додатковим бонусом для користувачів застосунку на початковому етапі стане знижка в 1–2%. Поширюється вона не на всі об'єкти, а нараховується у випадковому порядку (рандомно). Але пощастить точно багатьом. Якщо на вподобане вами планування з'явилася спецпропозиція, ви теж отримаєте повідомлення.
Що буде далі? Ми бачимо поступове пожвавлення на ринку. Люди пристосувалися й повертаються до намічених цілей і запланованих покупок. Так що будівельний бізнес не помре. У тих, хто адаптується і чує клієнта, – все буде відносно стабільне.
Дедалі більше компаній шукають нові актуальні рішення. І намагаються не лише зробити зручнішими вибір і покупку, але й донести до людей інформацію, що в будь-які кризи нерухомість залишатиметься найнадійнішою інвестицією. Це твердження перевірено роками.
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.