Tesla розробила секретний акумулятор, який зробить її електрокари дешевшими за бензинові авто. Microsoft запевняє, що Польща може стати цифровим серцем Європи. Глобальні компанії і невеликий бізнес сьогодні переймається тим, яку інновацію запровадити. Здавалося б, немає нічого простішого – беремо ідею і втілюємо в компанії. Проте на практиці все виглядає зовсім не так.
Як пояснила ССМР, CEO ChangeImpulse, ACMP Ukraine Leader, резидент Reactor.ua Ірина Чернишова, зазвичай керівництву чи власнику компанії потрібно здолати спротив всередині компанії.
Чому це стається і як донести головну ідею до персоналу так, щоб у всіх виникло бажання її втілити, експертка розповіла Mind.
Щоб залишатися «на конкурентному ринковому плаву», критично важливо впроваджувати інновації. Однак самі собою вони не призводять до бажаного результату. Зауважу, що згідно з дослідженнями McKinsey, 94% керівників незадоволені результативністю впровадження інновацій. Цифри – річ уперта, і вони доводять, що позитивний результат досягається тільки в тому випадку, якщо співробітники сприйняли інновацію і почали використовувати у своїй роботі.
Організація стає інноваційною, якщо люди в компанії розвивають і підтримують зміни постійно.
Сьогодні слово «інновація» звучить вельми привабливо, і хіба що ледачий не повторює його на всі лади і не вживає в найрізноманітніших контекстах. А чи замислювалися ви, який сенс вкладає в це слово пересічний співробітник середньостатистичної звичайної або найпросунутішої незвичайної компанії, коли це стосується не оновлення мобільного телефону, а змін, які через ці самі інновації мають торкнутися його особисто?
Впровадження інноваційних технологій в організації передбачає найрізноманітніші зміни: у процесах, функціональних обов'язках, структурі і навіть у діловій та корпоративній культурі. І якщо цей «причеп» ігнорувати, то опір людей нововведенням неминучий, а ROI впроваджуваних проектів недосяжний.
Складнощі виникають, тому що:
У 2014 році бізнесу став у пригоді Change Management, створений у США завдяки зусиллям Асоціації фахівців з управління змінами. Це всебічний експертний структурований підхід, що включає в себе методологію, управління процесами, інструментарій та техніки, що допомагають підготувати і підтримати сотні і тисячі співробітників у сприйнятті інновацій і продуктивній роботі з ними.
Звичайно, людям властиво чинити опір новому, але якщо цим керувати, а не пускати на самоплив, то знаючи психологічні реакції і патерни поведінки співробітників, можна трансформувати опір у лояльність і мінімізувати падіння продуктивності роботи під час змін.
А щоб зрозуміти, де народжується опір, поставте себе на місце реальних людей у реальній компанії.
У наведеному кейсі всі події та персонажі не вигадані, збіги не випадкові. Як експерту Change Management мені довелося бути присутньою і розбиратися в наступній ситуації.
Отже, власник компанії на відеоконференції оголошує колективу: «Ура! Ми починаємо будувати інноваційну культуру» – і всі як один благоговійно підтримують ініціативу. Іду «в народ», щоб дізнатися в кулуарах, хто, що і як зрозумів, тобто на яку реакцію чекати і чи станеться сприятливий аdoption.
Що ж було виявлено? Розбрід і хитання в струнких лавах:
Цікаво, що ніхто не згадав про клієнта – головного постачальника грошей у компанію. Навіщо йому ця сама інноваційна культура?
Клієнту не потрібна інноваційна компанія-постачальник, йому потрібна інновація від цієї компанії, яка задовольнить його потреби швидко, легко і якісно.
І це правило діє скрізь, а не тільки в нашій країні.
Згідно з дослідженнями PwC's Innovation Benchmark, 54% інноваційних компаній намагаються вирішити дилему інноваціоннoй і бізнес-стратегій, щоб і клієнтові догодити, і прибуток отримати. І рибку з'їсти, і кісточкою (інноваційною) не подавитися.
Розбір польотів, або з чого варто було б почати, щоб не трансформувати опір співробітників у adoption-прийнятті:
Якщо ваша організація готується до змін, перевірте, наскільки вона готова стати адептом інновацій, не створюючи при цьому підґрунтя для опору співробітників. Наведений перелік питань – як розвідка боєм, але без кровопролиття і поки ще емоційних втрат і з вашого боку як керівника, і з боку вашого колективу.
Чек-ліст
Якщо ці питання не викликали у вас здивування, значить, ваша компанія рухається правильним шляхом інноваційних змін.
Практичний досвід підказує, і це підтверджується даними досліджень EY Express-survey, Q4 2019, що 45% українських компаній вважають саме опір співробітників чи не найголовнішою складністю в імплементації змін.
У слова «аdoption» є ще одне значення: усиновлення. Щоб усиновити незнайому дитину і зробити своєю, потрібно зрозуміти: зміни неминучі, буде нова реальність, доведеться чимось пожертвувати, щось урізати, у щось вкластися ресурсно і емоційно.
Прийняття інновацій – це командне розуміння сутності змін усіма і відповіді на питання «навіщо?». А якщо бажаєте отримати розгорнуту картину щодо плацдарму дії в окремо взятій вашій компанії і її готовності змінювати бізнес на краще, експерт Change Management завжди стане вам у пригоді.
REACTOR.UA – відкрита платформа інновацій, що пропонує інфраструктуру та інструменти для успішної роботи з інноваціями.
Резиденти платформи – компанії, відкриті до інновацій, акселератори, інкубатори, інноваційні хаби, лабораторії, продуктові технологічні команди.