Креативне полювання: як знайти SMM-ника

Та чому це складно

Фото: depositphotos

Знайти потрібного фахівця у будь-якій сфері – це завжди виклик. Якщо ж йдеться про креативні спеціальності та про діяльність у соцмережах, зокрема SMM-менеджера, – це надзадача. У чому саме полягає складність пошуку такого спеціаліста та де його шукати, розповіла Mind SMM фахівчиня, засновниця платформи #rest_in_ukraine Анна Тільняк.

Як знайти SMM-менеджера – запитання більш популярне, ніж «Як знайти супутника життя». Хоча за складністю здійснення ці завдання однаково нелегкі. І на це є декілька причин.

Чому складно знайти SMM-фахівця?

Сьогодні все вирішують люди. Пошук персоналу з кожним днем ​​займає все більше сил і часу – напрям HR виходить на одне з перших місць за важливістю. «Уміння наймати на роботу відповідних людей – найважливіший талант, яким тільки може володіти менеджер, тому що хороші люди добре працюють, а погані люди і працюють погано», – цей вислів Харві Маккея актуальний і сьогодні.

Вільна птаха. SMM-ник – одна з нових професій для нових людей. А нові люди, як ви пам'ятаєте, люблять діджитал, онлайн-роботу, часто змінюють професії, хочуть подорожувати й бути блогерами, а не те, що їм пропонують. Навіть найкращий офіс з найкращим печивом не завжди в змозі утримати волелюбного SMM-ника.

Різниця культур і поколінь. SMM-ники для деяких керівників абсолютно незбагненні через цю різницю. До речі, іноді це мало залежить від віку. Можна в 30 розуміти зумерів, а можна в 30 бути не в змозі усвідомити, що ж це таке – гнучке планування. І річ не в словнику та лексиці, культурна прірва в мисленні буває і в SMM-ників.

Креатив – це те, що вимагають роботодавці. У самому реченні є помилка, помітили? Адже креатив і творчість – це процес, до якого складно примусити. Роботодавці про це забувають і шукають виконавця креативного й навіть фестивального контенту (я про фестивалі реклами) не за тими критеріями, які дійсно важливі. Крутий креативник потягне за собою ще одну одиницю, адміністратора. Але про це теж часто забувають.

Як знайти свого фахівця?

Визначмо три основні шляхи потрапляння хорошого SMM-фахівця в компанію. Не після співбесіди, про це пізніше, спочатку окреслимо ідеальні картинки й типові історії.

Шлях 1. Найняти зірку

«Захантити» іменитого фахівця, шукати й кликати, просити й благати, пропонувати гроші й вільний графік.

Плюси: це людина зі списком кейсів, практикою, часто з загартованою психікою, можливо, володіє навичками управління проєктами та командами. Ідеальний кандидат.

Мінуси: роздуте его, високі моральні та матеріальні вимоги, бажання рости, не працювати руками, а тільки головою. Залежно від специфіки хтось буде сильний у технічній частині, хтось – у творчості. Збіг цих пунктів рідкісний. Спеціаліст не універсальний.

Шлях 2. Ростити фахівця

Якщо в компанії або керівника не стоїть завдання завоювати світ за найближчий квартал, рекомендую зробити саме так. Навчити, дати попрактикуватися та обпектися, бачити ріст, коригувати відносини й діяльність акуратно та поступово – хіба це не ідеальний план «великої» компанії?

Плюси: «тихіше їдеш – далі будеш».

Мінуси: часу ніколи немає і всім треба «на вчора». Якщо у вас цейтнот, облиште цю витівку.

Шлях 3. Перекваліфікація фахівця, що вже працює в компанії

І таке буває, адже це дуже непоганий шлях, де фахівець з відділу маркетингу, сервісу, продажів, технічної служби захоче рости.

Плюси: цінний співробітник з іншого відділу не піде в іншу компанію, а піде в новий відділ у вашій компанії.

Мінуси: на його місце треба шукати нову людину. Він може не прижитися в цій ролі.

Де шукати SMM-ника та трохи історій з життя

Пошук за рекомендаціями

«Знайшли хорошого SMM-ника за рекомендацією друзів. Знайомі через знайомих шукали місце для фахівця-початківця, який пройшов курси»

В цьому разі бажано з'ясувати список курсів, перевірити їх обґрунтованість. Курси в Instagram – це точно поганий варіант, курси у відомих SMM-школах – прийнятний. Підказка: універсальний фахівець, який навчався місяць «на все й на всіх», це поганий фахівець. Копірайтер, таргетолог і контент-менеджер – фахівець вузькопрофільний.

Пошук за об'явою

«Виставили вакансію, перебираємо співробітників вже понад місяць»

Чудова історія, але:

Навіть не питаю про критерії оцінки, адаптацію та інші процеси. У системних компаніях це існує, але, боюся, не завжди ця система підходить сучасній молоді, яка мотивована трохи інакше.

Якщо все ж той, хто наймає, абсолютно чітко бачить план роботи та має критерії оцінки, впевнена, напрямок обрано правильно.

Що робити в таких ситуаціях? Нехай креативні тестові завдання допоможе скласти креативний просунутий фахівець. Якщо необхідно, залучіть когось на аутсорсі. До речі, не відкидайте ідею відкритих кастингів на кшталт телешоу, челенджів чи конкурсів. Особливо, якщо шукаєте креативних співробітників.

Оголосіть конкурс на створення слогану, візуалу, обкладинки, чого завгодно, якщо готові обробляти заявки та реально прийняти на роботу переможця.

Фахівець на фриланс

«Аня, дякую, що порадила пошукати у фриланс-групах, знайшли чудову дівчинку, живе в Польщі»

І таке може бути.

Партизанські вилазки – ще один хороший варіант пошуку й найму співробітника. Дійсно, у Telegram, наприклад, є безліч подібних нетворкінг-спільнот. І фахівця там ви можете знайти навіть у своїй вузькій сфері.

Наприклад, є спільнота Sales Hero, де програмісти завжди порадять з ким, де та як зв'язатися.

Користуватися теж дуже легко: вводимо в пошук Telegram слова «фриланс», «нетворкінг», запасаємося терпінням та набором правильних запитів.

Вас здивує, чому, якщо я шукаю співробітника на постійну роботу, я піду в якісь фриланс-групи? Там легко спостерігати за комунікацією та поведінкою, можна знайти співробітника інхаус, просто ввійшовши в «тусовку» та підійшовши до нього ближче. Класичні ж методи та прийоми найму ви й так знаєте.

Не варто шукати сильного універсала! Будь-який співробітник буде сильний у чомусь одному: написанні текстів, запусках реклами, зйомці, адмініструванні.

Знайдіть час для пошуку фахівця, якого ви роститимете. Сміливим я б запропонувала навіть влаштувати шоу з найму SMM-фахівців. Наприклад, найняти людей старшого віку та з нуля їх навчити, залучити експертами дітей, підлітків і обов'язково під’єднати цей процес до зовнішньої комунікації компанії.

Як ви знаєте, правильно сформульована мета – вже пів справи. Я ж додам: правильно сформульована мета й оптимальна структура відділу, який здійснює просування. Частенько можна перебудувати відділ так, що деякі фахівці отримають суміжні функції, з яких буде зняте непотрібне, й пропаде необхідність у найманні. Варіантів  знайти SMM-ника море. Обирайте свій, бережіть фахівців і не давайте їм засохнути.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS