Можливості для бізнесу з’являються щодня: глобальна цифровізація та постійне наповнення інформацією сприяють появі нових послуг і технологій. За останні два роки бізнес переглянув умови роботи: нині у пріоритеті – операційні, а не капітальні витрати. Водночас на ринку закріплюються формати, що можуть допомогти оптимізувати процеси: лізинг, аутсорсинг та оренда послуг для бізнесу. У чому різниця між цими послугами, розповів Mind директор департаменту сервісу Konica Minolta Ukraine, резидент Reactor.ua Влад Горбань.
Оренда – тимчасове володіння предметом, пристроєм за щомісячну/щоквартальну оплату. Служби таксі дають машину в оренду: водій користується автомобілем, сам його заправляє, за потреби ремонтує, а після – повертає назад у парк. Так само з квартирами: людина платить господареві за площу, а прибиранням та комуналкою займається самостійно.
Головне в оренді – те, що людина сама вирішує, який об'єкт їй потрібен, самостійно його обслуговує та розпоряджається ним. Найчастіше оренда заточена саме на техніку, приміщення, транспорт.
Аутсорсинг закриває завдання й вирішує проблеми в бізнесі.
Компанії вчаться делегувати непрофільні процеси професіоналам своєї справи, від цього й назва – outer-source-using, «використання зовнішнього джерела». Плюси такого методу в тому, що аутсорсингова компанія повністю відповідає за необхідний результат.
Аудиторам, наприклад, аутсорсингові компанії з дизайну видають красиві презентації для клієнтів, а великі діджитал-агенції, навпаки, беруть аудит і консалтинг на аутсорс, адже для цього потрібні професіонали, де ризик помилки у підрахунках значно нижчий. Навіщо витрачати ресурси у вигляді грошей, часу і сил, якщо можна вкласти їх туди, де вигода очевидна, а витрати прозорі?
Аутсорсинг дозволяє оптимізувати процеси, виділивши час співробітників на важливіші завдання. За нашими підрахунками, аутсорсинг інфраструктури друку дозволяє підвищити ефективність роботи на 30%: парк друкарської техніки оптимізується, процеси друку та копіювання повністю контролюються – співробітники вивільняють час для важливіших завдань, а їх робочий настрій стає набагато кращим, адже рутину перенаправлено фахівцям.
Перехід на аутсорсинг – це складний етап, але він того вартий, адже:
Оренда/лізинг – це зміна фінансової схеми придбання обладнання, але вона майже ніяк не відображається на кінцевому результаті. На відміну від аутсорсингу, де отримують саме результат, а не «граються» зі способом придбання «знаряддя виробництва».
Буває, що після користування орендар вирішує придбати продукт, бо вже звик і полюбив його. Це називається лізингом – довгостроковою орендою машин, устаткування з можливістю їх викупу за залишковою вартістю. У лізингу є своя особливість: коли купувати обладнання дорого, а брати кредит – занадто великі ризики, лізинг стає чудовою можливістю згодом залізно придбати предмет використання.
При лізингу відсутня застава, фінальна покупка обходиться дешевше, а доставкою та монтажем займається компанія.
Підсумуємо на прикладі друку. Уявімо компанію, де парк принтерів вже застарів, – директор вирішує оживити інфраструктуру й осучаснити техніку. Обсяги друку великі, а співробітників багато, тому на оновлення потрібно багато ресурсів.
У разі оренди компанія платитиме лише за оренду принтерів, а займатися налаштуванням, ремонтом, заміною матеріалів тощо буде самостійно.
Аутсорсинг друку дасть можливість компанії взагалі не думати про процеси: фінансову, технічну й юридичну відповідальність несе постачальник послуг.
Лізинг – це оренда з можливістю викупу пізніше, якщо немає можливості зробити це зараз.
Варіантів багато, і кожен має свої переваги. Вибір залежить лише від потреб бізнесу.
[INSERT_BLOCK_PROMO_REACTOR]