Тимчасово – вигідно: чим відрізняються оренда, лізинг та аутсорсинг

І як зробити правильний вибір

Фото: depositphotos.com

Можливості для бізнесу з’являються щодня: глобальна цифровізація та постійне наповнення інформацією сприяють появі нових послуг і технологій. За останні два роки бізнес переглянув умови роботи: нині у пріоритеті – операційні, а не капітальні витрати. Водночас на ринку закріплюються формати, що можуть допомогти оптимізувати процеси: лізинг, аутсорсинг та оренда послуг для бізнесу. У чому різниця між цими послугами, розповів Mind директор департаменту сервісу Konica Minolta Ukraine, резидент Reactor.ua Влад Горбань

Як працює оренда?

Оренда – тимчасове володіння предметом, пристроєм за щомісячну/щоквартальну оплату. Служби таксі дають машину в оренду: водій користується автомобілем, сам його заправляє, за потреби ремонтує, а після – повертає назад у парк. Так само з квартирами: людина платить господареві за площу, а прибиранням та комуналкою  займається самостійно.

Головне в оренді – те, що людина сама вирішує, який об'єкт їй потрібен, самостійно його обслуговує та розпоряджається ним. Найчастіше оренда заточена саме на техніку, приміщення, транспорт.

Які умови аутсорсингу? 

Аутсорсинг закриває завдання й вирішує проблеми в бізнесі.

Компанії вчаться делегувати непрофільні процеси професіоналам своєї справи, від цього й назва – outer-source-using, «використання зовнішнього джерела». Плюси такого методу в тому, що аутсорсингова компанія повністю відповідає за необхідний результат.

Аудиторам, наприклад, аутсорсингові компанії з дизайну видають красиві презентації для клієнтів, а великі діджитал-агенції, навпаки, беруть аудит і консалтинг на аутсорс, адже для цього потрібні професіонали, де ризик помилки у підрахунках значно нижчий. Навіщо витрачати ресурси у вигляді грошей, часу і сил, якщо можна вкласти їх туди, де вигода очевидна, а витрати прозорі?

Аутсорсинг дозволяє оптимізувати процеси, виділивши час співробітників на важливіші завдання. За нашими підрахунками, аутсорсинг інфраструктури друку дозволяє підвищити ефективність роботи на 30%: парк друкарської техніки оптимізується, процеси друку та копіювання повністю контролюються – співробітники вивільняють час для важливіших завдань, а їх робочий настрій стає набагато кращим, адже рутину перенаправлено фахівцям.

Перехід на аутсорсинг – це складний етап, але він того вартий, адже:

Чим відрізняються оренда та лізинг? 

Оренда/лізинг – це зміна фінансової схеми придбання обладнання, але вона майже ніяк не відображається на кінцевому результаті. На відміну від аутсорсингу, де отримують саме результат, а не «граються» зі способом придбання «знаряддя виробництва». 

Буває, що після користування орендар вирішує придбати продукт, бо вже звик і полюбив його. Це називається лізингом – довгостроковою орендою машин, устаткування з можливістю їх викупу за залишковою вартістю. У лізингу є своя особливість: коли купувати обладнання дорого, а брати кредит – занадто великі ризики, лізинг стає чудовою можливістю згодом залізно придбати предмет використання.

При лізингу відсутня застава, фінальна покупка обходиться дешевше, а доставкою та монтажем займається компанія.

Як зробити правильний вибір? 

Підсумуємо на прикладі друку. Уявімо компанію, де парк принтерів вже застарів, – директор вирішує оживити інфраструктуру й осучаснити техніку. Обсяги друку великі, а співробітників багато, тому на оновлення потрібно багато ресурсів.

У разі оренди компанія платитиме лише за оренду принтерів, а займатися налаштуванням, ремонтом, заміною матеріалів тощо буде самостійно.

Аутсорсинг друку дасть можливість компанії взагалі не думати про процеси: фінансову, технічну й юридичну відповідальність несе постачальник послуг.

Лізинг – це оренда з можливістю викупу пізніше, якщо немає можливості зробити це зараз.

Варіантів багато, і кожен має свої переваги. Вибір залежить лише від потреб бізнесу.

[INSERT_BLOCK_PROMO_REACTOR]

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS