Тимчасово – вигідно: чим відрізняються оренда, лізинг та аутсорсинг
І як зробити правильний вибір
Можливості для бізнесу з’являються щодня: глобальна цифровізація та постійне наповнення інформацією сприяють появі нових послуг і технологій. За останні два роки бізнес переглянув умови роботи: нині у пріоритеті – операційні, а не капітальні витрати. Водночас на ринку закріплюються формати, що можуть допомогти оптимізувати процеси: лізинг, аутсорсинг та оренда послуг для бізнесу. У чому різниця між цими послугами, розповів Mind директор департаменту сервісу Konica Minolta Ukraine, резидент Reactor.ua Влад Горбань.
Як працює оренда?
Оренда – тимчасове володіння предметом, пристроєм за щомісячну/щоквартальну оплату. Служби таксі дають машину в оренду: водій користується автомобілем, сам його заправляє, за потреби ремонтує, а після – повертає назад у парк. Так само з квартирами: людина платить господареві за площу, а прибиранням та комуналкою займається самостійно.
Головне в оренді – те, що людина сама вирішує, який об'єкт їй потрібен, самостійно його обслуговує та розпоряджається ним. Найчастіше оренда заточена саме на техніку, приміщення, транспорт.
Які умови аутсорсингу?
Аутсорсинг закриває завдання й вирішує проблеми в бізнесі.
Компанії вчаться делегувати непрофільні процеси професіоналам своєї справи, від цього й назва – outer-source-using, «використання зовнішнього джерела». Плюси такого методу в тому, що аутсорсингова компанія повністю відповідає за необхідний результат.
Аудиторам, наприклад, аутсорсингові компанії з дизайну видають красиві презентації для клієнтів, а великі діджитал-агенції, навпаки, беруть аудит і консалтинг на аутсорс, адже для цього потрібні професіонали, де ризик помилки у підрахунках значно нижчий. Навіщо витрачати ресурси у вигляді грошей, часу і сил, якщо можна вкласти їх туди, де вигода очевидна, а витрати прозорі?
Аутсорсинг дозволяє оптимізувати процеси, виділивши час співробітників на важливіші завдання. За нашими підрахунками, аутсорсинг інфраструктури друку дозволяє підвищити ефективність роботи на 30%: парк друкарської техніки оптимізується, процеси друку та копіювання повністю контролюються – співробітники вивільняють час для важливіших завдань, а їх робочий настрій стає набагато кращим, адже рутину перенаправлено фахівцям.
Перехід на аутсорсинг – це складний етап, але він того вартий, адже:
- аутсорсер відповідає за результат;
- вартість підтримки процесів персоналом зменшується;
- нові технології впроваджуються набагато швидше;
- витрати стають прозорими;
- рівень сервісу підвищується.
Чим відрізняються оренда та лізинг?
Оренда/лізинг – це зміна фінансової схеми придбання обладнання, але вона майже ніяк не відображається на кінцевому результаті. На відміну від аутсорсингу, де отримують саме результат, а не «граються» зі способом придбання «знаряддя виробництва».
Буває, що після користування орендар вирішує придбати продукт, бо вже звик і полюбив його. Це називається лізингом – довгостроковою орендою машин, устаткування з можливістю їх викупу за залишковою вартістю. У лізингу є своя особливість: коли купувати обладнання дорого, а брати кредит – занадто великі ризики, лізинг стає чудовою можливістю згодом залізно придбати предмет використання.
При лізингу відсутня застава, фінальна покупка обходиться дешевше, а доставкою та монтажем займається компанія.
Як зробити правильний вибір?
Підсумуємо на прикладі друку. Уявімо компанію, де парк принтерів вже застарів, – директор вирішує оживити інфраструктуру й осучаснити техніку. Обсяги друку великі, а співробітників багато, тому на оновлення потрібно багато ресурсів.
У разі оренди компанія платитиме лише за оренду принтерів, а займатися налаштуванням, ремонтом, заміною матеріалів тощо буде самостійно.
Аутсорсинг друку дасть можливість компанії взагалі не думати про процеси: фінансову, технічну й юридичну відповідальність несе постачальник послуг.
Лізинг – це оренда з можливістю викупу пізніше, якщо немає можливості зробити це зараз.
Варіантів багато, і кожен має свої переваги. Вибір залежить лише від потреб бізнесу.
Платформа REACTOR.UA – ваш провідник у світ інновацій.
Ми знаємо, як втілити інновації з урахуванням кращих практик та в стислі терміни.
Розпочніть зміни вже зараз!
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].