Не секрет, що сьогодні успіх в бізнесі напряму залежить від вміння компаній створювати круті продукти та послуги, які задовольняють попит сучасних споживачів, що постійно зростає. Як у цьому допомагає креативність і що таке дизайн-мислення, розповів Mind незалежний консультант із питань бізнес-інновацій, резидент Reactor.ua Павло Пластовець.
Оскільки пандемія COVID-19 змінила споживчу поведінку, життя та роботу багатьох людей, бізнесу, як ніколи, потрібно бути поруч зі своїми клієнтами, щоб знати, як допомогти їм у цей непростий період.
Згідно з дослідженням McKinsey, компанії, які продовжували інвестувати в інновації та дослідження потреб клієнтів під час кризи 2009 року, на 30% випередили капіталізацію конкурентів у післякризовий період.
[INSERT_BLOCK_PROMO_REACTOR]
Так саме після цього економічного катаклізму у світі почала набирати неабияку популярність людино-центрична філософія – дизайн-мислення. Вона є секретним інгредієнтом успіху найприбутковіших компаній у світі, як-от: Toyota, Apple, Microsoft, Samsung, PepsoCo, Nike і багатьох інших великих брендів.
Якщо все так просто, то чому ж тоді зараз так мало українських компаній користуються дизайн-мисленням як бізнес-інструментом?
Існує три основні причини цього явища:
Спочатку необхідно познайомити з дизайн-мисленням якомога більше людей у вашій організації і насамперед команду топменеджерів. Саме вони на своєму досвіді мають переконатися в стратегічній силі емпатії та ефективності бізнес-експериментів.
Навчання має бути практичним і побудованим на вирішенні конкретних бізнес-задачі з великою долею невизначеності. Знайомство з дизайн-мисленням допоможе виявити перших агентів змін в організації на рівні керівників та сформувати запит для руху в бік клієнтоорієнтованості.
Після навчання необхідно закріпити отримані знання на практиці через використання дизайн-мислення як процесу для роботи крос-функціональних команд, що працюють над розробкою нових продуктів, радикальним покращенням сервісу, що існує, або пошуком нових бізнес-напрямів.
Тільки через практичне використання дизайн-мислення стане частиною культури спочатку цих команд, а потім і організації загалом. Поступово кількість команд, прокачаних у дизайн-мисленні, зростатиме, а їхній успіх і новий формат роботи захочуть підхопити й інші. Головне, створіть свою команду тренерів із дизайн-мислення, що будуть коучами для всіх інших команд.
Якщо ви знаходитеся на стадії, коли в компанії вже працює низка команд, що системно використовують дизайн-методологію, наступний крок – це організаційні зміни. Рано чи пізно еволюція дизайн-мислення приведе компанію до зміни своєї організаційної структури.
Замість ізольованих функціональних відділів з’являться крос-функціональні продуктові команди, які набагато швидше взаємодіятимуть із клієнтом і даватимуть набагато кращу економіку кожного продукту чи сервісу. Підтримайте свої крос-функціональні команди відповідною організаційною структурою, гнучким цілепокладанням та новими талантами.
По суті, дизайн-мислення – це науковий процес для вирішення бізнес-викликів із використанням глибокої емпатії до клієнтів та циклічних бізнес-експериментів.
Цей інструментарій дуже простий у розумінні та дуже складний у реалізації через специфіку роботи мозку, страху робити помилки і брак інвестицій з боку керівництва.
Проте постійне навчання дизайн-мисленню всіх співробітників, коучинг команд і вчасні організаційні зміни допоможуть вирішити ці проблеми.
Світ кардинально змінюється, і, для того щоб бути лідерами ринку, компаніям сьогодні насамперед необхідно стати лідерами в емпатії до своїх клієнтів. Дизайн-мислення допоможе розкрити дитячу креативність ваших людей і створити дорослу конкурентну перевагу, яку неможливо буде скопіювати.