Глобальний договір ООН: підводне каміння участі

Що варто знати компаніям, які наважилися долучитися до ініціативи

Фото: depositphotos.com

Наприкінці жовтня Parimatch Ukraine стала першою в Україні ліцензованою букмекерською компанією, яка долучилася до Глобального договору ООН (ГД ООН)На сьогодні на такий крок зважилися лише 103 компанії нашої країни. Що потрібно для «вступу до клубу», чого більше в участі – користі чи ризиків і які зобов'язання накладає ГД ООН на підписантів, розповіла Mind член наглядової ради Parimatch Tech, президент міжнародного благодійного фонду Parimatch Foundation Катерина Білоруська.

Ця історія почалася два з половиною роки тому, коли ми, через 25 років роботи на ринку, усвідомили, що сучасний бізнес має приносити не лише прибуток бенефіціарам, а й користь суспільству, у якому він працює. І що незалежно від того, що відбувається в державі і який курс вона для себе обирає, саме бізнес може бути основною рушійною силою всіх позитивних змін.

Тоді, на початку 2019 року, ми ще не розуміли, у якому напрямку рухатися, тож ці два з половиною роки стали часом пошуку рішень – як стратегічних, так і тактичних.

Ми створили фонд і зайнялися благодійністю, але дуже швидко зрозуміли, що благодійність – лише невелика частина того, що ми прагнемо робити. Тому нам  знадобилося трохи часу, щоб зрозуміти, що таке корпоративна соціальна відповідальність (КСВ) і чим вона відрізняється від благодійності.

А ще згодом прийшло розуміння, що наш шлях ширший – не просто КСВ, а дотримання принципів сталого розвитку. А ще – що важливо робити не лише те, що ми самі визначили як важливе, а й дослухатися до побажань стейкхолдерів. На цьому етапі ми залучили консультантів із міжнародної групи Global Sustain, які провели незалежне опитування всіх стейкхолдерів компанії для визначення суттєвих питань, на які ми орієнтувалися б, розробляючи стратегію сталого розвитку.

Так поступово від благодійності та КСВ ми дійшли до розуміння, що й те, і те – лише частина системної роботи, до розробки стратегії сталого розвитку та до створення окремої команди для її реалізації.

Весь цей час ми шукали орієнтирів. Ми виходили з того, що пошуки наші не нові, і що та сама Європа наполегливо шукає відповідей на ті самі запитання, починаючи принаймні з 1970-х років. Отже, Глобальний договір ООН з його десятьма принципами, а потім – і 17 цілями сталого розвитку стали нашими довідниками у світі відповідального та сталого бізнесу, з яких ми наразі беремо для себе корисну інформацію, необхідну для формування повноцінної стратегії. Власне, де ще шукати експертизу, інформацію та натхнення, як не в першоджерелі?

Сама процедура підписання тривала всього кілька тижнів. Причому значний час пішов на особисте спілкування з українським представництвом ГД ООН, заповнення електронних анкет, підготовку пакету документів, оплату членського внеску, який залежить від обігу компанії, і лише два тижні – на очікування відповіді від глобального офісу. Ці два тижні і здалися нам найдовшими та хвилюючими.

Натомість все пройшло без проблем. Навіть не знаю, що відіграло головну роль у згоді прийняти нас до клубу. Можу лише здогадуватись, що насамперед фахівці враховували не наші заслуги, оскільки до Глобального договору часто долучаються компанії, які тільки починають рухатися в заявленому напрямку. Напевно, вирішальними стали однакове розуміння принципів сталості, збіг поглядів на майбутнє та щире бажання бути драйвером змін, сформульовані під час попередніх консультацій. Зрештою, у ГД ООН не так багато інструментів для контролю над виконанням зобов'язань, які беруть на себе компанії, підписуючи Глобальний договір, тому головне для них – розуміння, що бізнес відповідає за свої слова та справді готовий змінюватися без наглядачів та спонукань.

Що шукали та знайшли для себе в Глобальному договорі ми?

По-перше, експертизу та критерії оцінки нашої діяльності.

По-друге – ком'юніті. І хоча наших колег по ринку поки немає серед членів ГД, оскільки ми стали першою бетінговою компанією в регіоні, яка підписала договір, досвід інших бізнесів у сфері сталого розвитку є для нас однозначно значущим і цікавим. До того ж це хороша можливість шукати та знаходити партнерів та однодумців.

І, нарешті, третя важлива перевага – навчання. Підписантам Глобального договору ООН пропонує безліч тренінгів, менторських програм, участь у конференціях як на локальному, так і на глобальному рівнях. Наразі, на старті, коли ми тільки розбираємося у темі, для нас це дуже цінно.

Крім того, на початку нового року у нас заплановано тренінг від ГД ООН для співробітників, оскільки ми вважаємо, що абсолютно всі, хто працюють у компанії, мають розуміти та поділяли спільні цінності, а всередині компанії має сформуватися культура сталості. Щоб не треба було пояснювати окремо адміністративному департаменту, що в офісі має бути лише перероблений папір, відділу закупівель – що слід віддавати пріоритет локальним постачальникам і відбирати їх за критеріями екологічності продукції, нульової толерантності до корупції та податкової чесності, а комплаєнс-офіцеру – що всіх партнерів необхідно ретельно перевіряти відповідність нашим принципам.

Відтепер все це буде прописано в нашій Стратегії сталого розвитку. Створюючи її, ми опитали всіх стейкхолдерів компанії та з огляду на їхні побажання сформулювали кілька стовпів, на яких має базуватися ця Стратегія:

- перший – Ethical management (етичний менеджмент). Цей принцип стосується абсолютно всіх аспектів ведення бізнесу: від власної свідомості та відповідальності до свідомого та відповідального вибору партнерів – таких, які поділяють ті самі цінності та принципи сталого розвитку. Наприклад, у межах цього принципу ми формуємо антикорупційну політику, переглядаємо політики із закупівель і тендерів, плануємо запуск програми Whistle Blowing;

- другий – Customers Protecting&Care (захист споживача). Сюди ми включили також запровадження принципів відповідальної гри, над якими давно працюємо, і виділення спеціальної лінії підтримки клієнтів, фахівці якої надають психологічну допомогу людям, які відчувають залежність від ставок, оскільки вважаємо, що в цьому полягає основна нейтралізація негативних аспектів нашої діяльності як бізнесу. Сюди включено піклування про наших клієнтів з погляду customer data protection – захисту даних клієнта. Опитавши тих, з ким ми працюємо, зрозуміли, що це дуже важливий для них пункт;

- третій – Responsible Employer, соціальна відповідальність всередині компанії стосовно співробітників, у зокрема:

- четвертий – Green tech. Нещодавно ми зробили для себе відкриття, що навіть наша компанія, яка не є виробничою і не має масштабного впливу на екологію, все-таки впливає на неї: ми користуємося електроенергією, папером, у нас багато комп'ютерних серверів і техніки. Тому ми вирішили знайти експертів, які допоможуть нам порахувати вуглецевий слід, який ми продукуємо, і мінімізувати його;

- нарешті, п'ятий, дуже важливий для нашої компанії, принцип – Supporting local communities (підтримка локальних спільнот). Цим насамперед займається міжнародний благодійний фонд Parimatch Foundation, який адаптує соціальні ініціативи під потреби локальних спільнот у тих регіонах, де провадить свою діяльність, зберігаючи основні вектори глобальної стратегії сталого розвитку. У межах своєї діяльності Фонд реалізує чотири комплексні програми: «Так, я можу!», «Спортивний наставник», «Нова фізична культура» та Boost4Best.

Наразі ми будуємо нашу стратегію відповідно до 10 принципів ГД і вже з наступного року плануємо випускати нефінансову звітність. Одночасно ми розуміємо, що на цьому етапі вона більше потрібна нам самим, аніж інвесторам чи громадськості.

Для нас це – своєрідний внутрішній аудит, завдяки якому ми хочемо розібратися, які напрями в компанії дійсно розвиваються і приносять результати з погляду сталого розвитку, а які просідають або не відповідають тим стандартам, які ми самі для себе встановили.

Варто окремо сказати ще про дві переваги від долучення до Глобального Договору ООН та від роботи компанії в напрямку сталого розвитку.

По-перше, йдучи шляхом сталості, ми творимо власну репутацію, яка надалі працюватиме на нас і під час виходу в публічність, і в справі залучення інвестицій.

По-друге, беручи на себе зобов'язання та сповідуючи певні принципи, ми змінюємо довкілля навколо себе: встановлюємо нові правила й підходи до ведення бізнесу, створюємо ефект снігового кому. Співробітникам ми даємо розуміння того, навіщо компанії це потрібно, одночасно впливаючи на партнерів, постачальників та інших стейкхолдерів компанії. А заразом – на власному прикладі показуємо, що це працює за принципом win-win: приносить користь і компанії, і суспільству, і державі загалом.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS