Протягом останніх двох років Мінцифра активно працювала над створенням «Дії City» – спеціального правового режиму для IT-індустрії. У серпні 2021 було ухвалено відповідний закон, а в грудні – його податкову частину й постанову, у якій описано процедуру набуття статусу резидента «Дія City».
Хоча всі необхідні підзаконні акти були опубліковані в грудні, офіційний старт «Дія City» відбувся лише 8 лютого в межах Diia Summit. Це було зумовлено роботою Мінцифри над створенням реєстру резидентів та оновленням сайту для можливості прийняття заяв. Тепер, коли реєстр введено в експлуатацію, а лист про початок роботи режиму на офіційному вебсайті опубліковано, можна сміливо реєструватися в «Дія City». Як набути статус резидента нового спецрежиму, розповіли Mind партнер CMS Cameron McKenna Nabarro Olswang Ольга Бєлякова та помічниця юриста компанії Ірина Квасниця.
Докладніше про правовий режим Дія City – у матеріалах Mind «Відкрита вакансія: які правила працевлаштування іноземців для резидентів «Дія City», «На старті: скільки коштуватиме айтішникам резидентство в «Дія City», «Дія City» в дії: кого очікують серед резидентів нової системи», «Шанс для «Дія City»: у чому переваги та чому є незадоволені» .
Для того щоб стати резидентом «Дія City» заявнику слід «пройти» лише п'ять кроків.
Законодавці виділили два види критеріїв – позитивні (мати локальний ІТ-бізнес) і негативні (банкрутство, статусу неприбутковості). Причому ці критерії відрізняються для діючих гравців і стартапів. У діючого гравця має бути не менше 9 працівників, і їхня зарплата не може бути меншою за 1200 євро, тоді як таких вимог до стартапів немає.
Для новостворених компаній також є особливі критерії: вони можуть стати резидентами, лише коли зареєстрували бізнес понад два роки тому. Доволі дивно зважаючи на те, що стартапами зазвичай є новостворені компанії.
Крім цього, стартапи мають відповідати всім вимогам до кінця 2-го року резидентства. Тобто якщо новостворений бізнес приймуть в спецрежим 8 лютого 2022 року, то до 31 грудня 2023-го він фактично має стати чинним гравцем (якщо, звісно, бажає залишитись).
На цьому етапі справді видно диджиталізацію: ніяких паперів – лише електронний формат. Та й пакет документів невеликий: заява про набуття статусу резидента, заява про обрання оподаткування (за бажанням) і довіреність, якщо подаватиметеся через представника. А ще після подачі документів прийде автоматична відповідь-підтвердження. Навіть витрачати пів дня на дзвінки в Мінцифру не потрібно. Дуже зручно.
Протягом 10 робочих днів у Мінцифрі на заяву чекають дві перевірки: одна – на відповідність формальним вимогам ( оформлення й заповнення всієї інформації), а інша – на відповідність критеріям входу.
Але друга перевірка проводиться, лише якщо заяву прийняли до розгляду протягом п'яти робочих днів. І саме в цей час заявник може ще передумати та відкликати заяву.
Про свої рішення Мінцифра повідомить електронним листом із поясненнями й пропозиціями, а в деяких випадках ще й на сайті опублікує.
А якщо заявник не отримував жодного повідомлення з моменту подачі заявки? Вітаю, резидентство набуто автоматично.
Мінцифра надсилає таке рішення на електронну пошту заявника, публікує на вебсайті та в реєстрі «Дія City». І навіть самостійно інформує Державну податкову службу.
І все? Можна видихати?
У резидента є пів року для того, щоб надіслати Мінцифрі початковий звіт про відповідність усім критеріям входу й незалежний аудиторський висновок із перевіркою початкового звіту резидента.