Цифрова технологія Low Code на користь бізнесу

Люди і технології – в гармонії, а дані та довіра – єдине ціле: прогнози та реальність

Фото: pixabay

Технологія Low Code фігурувала серед основних цифрових трендів у прогнозі KPMG на 2030 рік. Детальніше про її можливості й користь для бізнесу Mind розповів Андрій Войналович, менеджер, керівник напрямку Low Code, KPMG в Україні.

Аналітики та стратеги вже активно прогнозують майбутнє, спираючись на сучасні тренди в бізнесі та суспільстві. За одним з таких прогнозів, у 2030 році люди й технології співіснуватимуть у гармонії. Довіра та дані стануть єдиним цілим. Послуги для споживачів – цифрові державні, банківські, медичні, транспортні – працюватимуть без перебоїв, будуть орієнтовані на громадян та інтуїтивно зрозумілі.

Очікується, що у 2030 році звичайні люди без профільної ІТ-освіти та навичок програмування, самостійно зможуть розробляти ІТ-застосунки за допомогою технологій Low Code, методу розробки програмного забезпечення, який знижує необхідність у кодуванні в класичному розумінні і автоматизує рутинні процеси розробників упродовж всього циклу створення продукту. 

До цього недалекого майбутнього залишилося менше ніж вісім років, а у більшості сфер – технологічній, соціальній, політичній, економічній – уже відбувається трансформація та ставляться амбіційні цілі. Швидкість і гнучкість вже декілька років є рушійними силами конкурентоспроможного бізнес-середовища, адже на компанії тиснуть вимоги та ризики цифрового й інноваційного сьогодення. Технології Low Code стають ефективним інструментом пришвидшення темпів цифровізації в компанії – за даними Gartner Research, до 2024 року 65% застосунків будуть розроблятися за допомогою технологій Low Code.

Я приведу декілька факторів, які вказують на те, що Low Code – це майбутнє розробки та автоматизації, яке стоїть на порозі вже зараз.

Динаміка розвитку технології Low Code, що зростає

Gartner Research прогнозує, що цього року глобальний ринок технологій Low Code сягне $13,8 млрд, що приблизно на 23% більше, ніж у 2020 році, а до кінця 2023 року ринок може сягнути $46,6 млрд. Глобальні дослідження KPMG показують, що з моменту спалаху пандемії COVID-19 у 2020 році кількість керівників, які вважають платформи розробки Low Code надважливою інвестицією в автоматизацію, зросла майже втричі. Ми дивимося на Low Code як на стратегічну добірку інструментів, за допомогою якого організації можуть почати свій шлях цифрових трансформацій.

Як це працює? Уявімо собі компанію з галузі охорони здоров’я, яка має сотні медичних закладів по всій країні. Під час пандемії COVID-19 почались збої в роботі персоналу, системи контролю робочого часу не були належним чином автоматизовані. Цій компанії необхідно покращити процеси планування роботи персоналу. До пандемії 50 співробітників працювали над тим, щоб скласти двотижневий робочий розклад працівників медичних закладів. Рішення Low Code дозволило створити програмне забезпечення, яке за 20 хвилин розпланувало робочий графік для восьми тисяч співробітників лікарень.

Екосистема, яка поєднує всі функції сучасної цифрової організації

Low Code – це тканина, яка поєднує різні функції підприємства: операційні відділи, логістику, маркетинг та продажі, HR та відділ кібербезпеки, IT, фінанси, комплаєнс та інші.

Розглянемо на прикладі банку. В операційних підрозділах, що відповідають за безпосередню роботу з клієнтами та підрядниками, Low Code допоможе автоматизувати багатоканальний інструмент для виведення нових продуктів або послуг на ринок та представлення споживачу. Працівникам адміністративних відділів Low Code допоможе осучаснити застарілі системи, автоматизувати рутинні або ручні процеси, тим самим компанія знизить витрати на традиційні, дорогі, тривалі проєкти спеціальної розробки.

Low Code не означає низьку кваліфікацію розробників

Створення застосунків за допомогою Low Code вимагає стратегічного та орієнтованого на бізнес підходу до вирішення завдань клієнтів. І хоча створення продуктів за допомогою Low Code вважається значно простішим, ніж традиційне програмування, неправильно вважати, що хтось без досвіду програмування може створювати складні програми після одного-двох навчальних тренінгів. Однак так звані citizen developer, розробники-любителі, які знаються на основах програмування, зможуть створювати застосунки за допомогою Low Code.

Low Code – важлива складова рішень SaaS

Технологія Low Code – ідеальний варіант для збільшення швидкості розробки та скорочення часу, необхідного для виходу продуктів SaaS на ринок. Нагадаю, що SaaS, або Software as a Service, означає «програмне забезпечення як послуга». Простими словами, це програма, яка працює на сервері постачальника, а користувач отримує до неї віддалений доступ за оплату.

Гарним прикладом застосування Low Code для розробки SaaS-програм можуть бути застосунки з підтримкою IoT (інтернету речей), які інтегруються з кількома системами одночасно. Це можуть бути «розумні» датчики використання електроенергії або води, автомобілі та системи зв’язку. Використовуючи Low Code, розробники IoT-систем можуть інтегруватися з наявними платформами IoT для розробки мобільних і вебзастосунків. Вони також можуть інтегрувати свої IoT-програми зі сторонніми сервісами, наприклад, відстеження погоди або транспорту в режимі реального часу.

Рентабельність інвестицій

Коли компанія впроваджує цифрові технології, керівники завжди ставлять два питання: скільки це коштує та як швидко воно запрацює? Я вже показував на прикладі, що перевага Low Code – у швидкості розгортання навіть складних проєктів. Що це, якщо не економічна ефективність?

Наш досвід показує, що стандартний процес закупівлі та введення в експлуатацію програмного забезпечення зазвичай триває від шести до дев’яти місяців. З Low Code користувач купує платформу один раз і розгортає її скрізь за потреби, потенційно заощаджуючи шість або більше місяців на кожному проєкті.

Ми чуємо від клієнтів, які вже випробовують нову технологію Low Code, що їхні цифрові стратегії стають сучаснішими та більш уніфікованими, а операційні можливості підприємств – гнучкішими.  Компанії підтвердили, що можуть швидше реагувати на очікування клієнтів, які постійно змінюються, співробітникам надавати цікавий та різносторонній досвід, необхідний для сучасного цифрового світу.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS