Війна за дані: турбуємося про безпеку

Захист інформації – вагомий аргумент для замовника

Фото: https://pixabay.com/

Ми живемо в буремний час, коли навколишні умови постійно змінюються, що безумовно впливає і на бізнес також. Спочатку карантинні вимоги та перехід на віддалену роботу, тепер – повномасштабне вторгнення рф. За перші місяці війни ринок ІТ став на паузу, а кількість відкритих позицій упала майже втричі, за даними Djinni. Однією з передумов падіння був ризик незавершення проєкту та втрата інтелектуальної власності. Проте бізнес швидко адаптувався до нових реалій і за результатами 2022 року приніс рекордні $7,3 млрд експорту. Як змінився підхід до IT-інфраструктури, безпеки та як довести замовникам і партнерам, що вищеописані ризики не актуальні для вас, розповів Mind Information Security Lead Uklon Максим Шаповал.

Remote Access VPN

Перше, на що варто звернути увагу, – забезпечення всіх співробітників безпечним віддаленим доступом до корпоративних ресурсів. А саме: необхідно побудувати шифроване з’єднання між ноутбуком співробітника й корпоративною мережею для безпечного обміну даними; при цьому внутрішні ресурси потрібно максимально закрити від публічного доступу.

Що це дає? Мінімізацію можливості зовнішніх атак і витоку даних компанії.

Читайте також: Закрити витік: чому про захист інформації варто подумати заздалегідь

2-Factor Authentication

Вкрай важливим фактором є впровадження двофакторної автентифікації до всіх ресурсів компанії (зокрема, ресурсів третіх сторін, якими користуються ваші співробітники), що мають публічний доступ. Адже, як показують останні дослідження з кібербезпеки, 96% фішингових атак і 76% таргетованих атак на користувача не проходять завдяки наявності двофакторної автентифікації. 

Що це дає? Мінімізує можливість неавторизованого входу в системи й сервіси компанії та витік даних.

Endpoint protection

При переході на віддалений формат роботи співробітники втратили таку перевагу як ешелонований кіберзахист із набору:

Єдиним й останнім рубежем захисту став сам ноутбук користувача. Необхідно контролювати принаймні таке:

Що це дає – мінімально достатній захист корпоративної інформаці,ї яка зберігається, оброблюється та передається на ноутбуку співробітника

Читайте також: Безпечна хмара: як захистити дані у віртуальному середовищі

Zero-Trust Networks

Віддалений режим роботи став радше правилом, ніж винятком, до того ж співробітники можуть працювати з не завжди контрольованого адміністраторами компанії пристрою. І питання захисту внутрішньої інфраструктури й сервісів спонукало розвиток такої концепції, як zero trust. Одним із постулатів якої є «never trust – always verify».

Що це дає? Однаковий рівень захисту ресурсів компанії від внутрішніх і зовнішніх загроз.

Compliance Check

Оскільки ми не можемо бути впевнені, з якого саме пристрою працюють співробітники та який його стан безпеки, виникає потреба в перевірці, наскільки безпечним є комп’ютер, який підключається до ресурсів компанії. Як альтернативу чи один з елементів концепції zero-trust варто розглянути опції compliance при підключенні до VPN або корпоративної мережі. Цю функцію може виконувати, зокрема, VPN-агент.

Що це дає? Мінімізацію розповсюдження недобросовісного програмного забезпечення всередині ІТ-інфраструктури.

Читайте також: Персональні дані по-європейськи: чим ризикує український бізнес при переїзді за кордон

Mobile Device Management

Робота з мобільного телефону почасту стає нормою, є низка завдань, які легко можна виконати з телефону. Отже, доступ як мінімум у корпоративні месенджери, пошту, календар та файлові ресурси здійснюється з телефону. І безпека мобільного не менш важлива, ніж ноутбука, якщо на ньому оброблюється інформація компанії.

Необхідно мати можливість перевірити мінімальні налаштування безпеки смартфона, перед тим як дозволити входити з нього на корпоративні ресурси.До того ж ризик втратити телефон набагато вищий, ніж ноутбук.

Тому важливо мати рішення Mobile Device Management, здатне технічно розділити приватні й корпоративні дані на телефоні та шифрувати робочі. Тобто, щоб адміністратор міг віддалено відключити доступ у разі втрати телефона, а зловмисники не змогли отримати доступ до робочих файлів завдяки шифруванню.

Що це дає? Забезпечення мобільності роботи й мінімізацію витоку корпоративних даних.

Читайте також: Замок на смартфон: чому захищати потрібно не тільки мережу, а й самі пристрої

Cloud/SaaS Focus

Віддалена робота, команди, члени якої розкидані світом, блекаути й робота в кафе з незахищеним підключенням до мережі – усе це неодмінно збільшує навантаження на ІТ-інфраструктуру компанії. Відповідно це накладає певні проблеми доступу до сервісів як для користувачів, так і для адміністраторів. Тому перехід на хмарні рішення є виправданим кроком, який принаймні мінімізує один зі страхів клієнта – втрату/компрометацію інтелектуальної власності й даних компанії.

Проте ключове, що надасть cloud для самої компанії – це забезпечення доступності ресурсів 24/7, гарантоване балансування навантаження на ресурси та бекап даних. Водночас головні гравці серед хмарних провайдерів надають високий рівень безпеки й захисту від зовнішніх загроз за замовчуванням.

Що це дає? Найбільш гарантовану доступність ресурсів компанії 24/7 із необхідними потужностями для якісної роботи. Захист від зовнішніх атак за замовчуванням.

Організаційні зміни теж на часі

Однак не все вирішується внутрішніми технічними змінами. Варто також запровадити низку організаційних змін, які направлені на:

Ну й головне: компаніям досі необхідно мати маркетингові переваги для того, щоб бути привабливим для іноземних замовників і демонструвати свій рівень безпеки та неперервності сервісу delivery. Одним із самих наочних аргументів є наявність сертифікацій згідно з міжнародними стандартами International Organisation for Standardization (ISO). Однією з найбільш репрезентативних є, так би мовити, класична трійка стандартів:

Звісно ж, наведені вище рекомендації не є вичерпним переліком і немає ідеального чи «правильного» підходу до зменшення ризиків, проте наявність такого контролю даних може гарантувати значну мінімізацію ризиків, які вбачають клієнти при роботі з українськими ІТ-компаніями. Відомо тільки одне – бізнес змінюється під тиском зовнішніх факторів, а отже, мають змінюватися й обслуговуючі сервіси, бо як всім нам відомо «змінюйся, або помри».

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS