Знайти картинку: про вплив візуального контенту на SEO сайту

Як підбирати зображення для того, щоб сайт «бачили» пошукові системи

Фото: depositphotos

Тривалий час під терміном «контент сайту» більшість SEO-спеціалістів мали на увазі саме тексти. Але зараз подібне тлумачення абсолютно некоректне, адже вкрай важливим є й візуальна складова. З чого вона складається і як правильно підбирати зображення для сайту розповів Mind CEO Elit-Web Ігор Воловий.

В візуальна складова складається з різноманітних елементів:

Але як такий візуальний контент впливає на ефективність просування сайту та на SEO загалом? 

Читайте також: Ефективний сайт: виправляємо контент та оптимізуємо для пошукових систем

Секрет впливу візуального контенту на SEO полягає… в людській психології та фізіології

Як би дивно це не виглядало на перший погляд, але це дійсно так.

Річ у тім, що людський мозок апріорі налаштований на сприйняття й оброблення візуальних образів. Він обробляє їх у 60 000 разів швидше, ніж звичайний текст. При цьому 90% отриманої інформації з візуальних образів одразу передаються в мозок, а 80% – запамʼятовуються. А, за даними низки досліджень, понад 65% людей схильні навчатися саме візуально.

І тут у вас має виникнути логічне запитання: «Як робота людського мозку повʼязана з SEO?»

Технічно алгоритми пошуку та ранжування сайтів Google далеко не такі досконалі, як дехто вважає. Боти Гугла можуть сканувати тексти, зображення, відео, посилання й інші елементи на сторінці. А якщо коректно використовувати мікророзмітку, то сканування буде ще точнішим та ефективнішим.

Проте при цьому пошукові боти не здатні обʼєктивно оцінити, наприклад, яке зображення краще, який графік інформативніший, які скриншоти краще демонструють те, про що йдеться на сторінці.

Читайте також: Публікувати чи утриматись: яким має бути фото- і відео контент публічних осіб під час війни

Вплив візуального контенту на SEO сайту

Поведінкові фактори впливають на ранжування сайтів

Саме тому інструменти ранжування сайтів спираються на такий важливий показник, як поведінкові фактори. І ось тут ми повертаємося до того, як візуальний контент сприймається й обробляється нашим мозком.

Сукупність показників поведінки користувачів сайту дає змогу пошуковим системам зробити висновок про його якість. Тобто кращий контент = більша зацікавленість і залученість аудиторії = краще ранжування.

До поведінкових факторів належать:

Враховуючи сказане вище, ми приходимо до висновку, що візуальний контент здатен суттєво покращити поведінкові фактори й, відповідно, позитивно вплинути на SEO-показники сайту.

Якщо ж на вашому ресурсі, наприклад, менше якісних матеріалів, ніж у конкурентів, алгоритм може вважати його не таким корисним і релевантним. Але й «спамити» зображеннями теж не варто.

Головне, щоб це не був контент заради контенту. Він має бути корисним, актуальним для відвідувача сайту та релевантним його пошуковому запиту, використаному в Google. Інакше це просто не має сенсу.

Читайте також: Технології AI та ML: 7 інструментів для поліпшення рейтингу в пошукових системах

Вплив візуального контенту на SEO сайту

Навіщо потрібні зображення

Наші спостереження підтверджують, що вплив візуалу набагато суттєвіший, ніж більшість вважає. Він виконує одразу декілька важливих завдань:

Але навіть це ще не все. 

Візуал також допомагає ранжуватися за зображеннями, надаючи сайту ще один канал трафіку, здатний привести нову аудиторію. Для цього необхідно правильно оптимізувати ваші зображення: вибирати якісні й унікальні картинки, вказувати відповідні назви файлів і атрибути alt, використовувати структуровані дані, враховувати швидкість завантаження й адаптивність.

Також якісний візуал збільшує шанси потрапити у видачу Google Discover. Це сервіс, який показує користувачам персоналізований контент на основі їхніх інтересів та історії пошуку. Візуал відіграє важливу роль для потрапляння в Google Discover, оскільки він привертає увагу аудиторії та мотивує її клікнути саме на ваш матеріал.

Вплив візуального контенту на SEO сайту

Як ви можете покращити візуальний контент на сайті вже сьогодні

Хоча робота над таким контентом – це зазвичай не надто швидкий процес, але деякі поради щодо його відносно легкої та швидкої оптимізації все ж можна дати:

Усе це дасть вам змогу суттєво покращити SEO-показники сайту та зміцнити його позиції в пошуковій видачі. Водночас не варто забувати, що текст також має вкрай вагоме значення. Особливо коли ми говоримо про сайти YMYL-тематики, до яких Google висуває жорсткіші вимоги в плані якості й експертності контенту.

Та й загалом варто сказати, що сучасне SEO-просування – це перш за все вміння поєднувати різні інструменти, комбінувати їх, постійно оптимізувати та покращувати. Заберіть один елемент із цього пазлу, і очікуваного результату просто не буде. Тому працюйте комплексно. Завжди!

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS