Знайти картинку: про вплив візуального контенту на SEO сайту
Як підбирати зображення для того, щоб сайт «бачили» пошукові системи
Тривалий час під терміном «контент сайту» більшість SEO-спеціалістів мали на увазі саме тексти. Але зараз подібне тлумачення абсолютно некоректне, адже вкрай важливим є й візуальна складова. З чого вона складається і як правильно підбирати зображення для сайту розповів Mind CEO Elit-Web Ігор Воловий.
В візуальна складова складається з різноманітних елементів:
- зображення;
- інформаційні відео;
- інфографіка;
- діаграми;
- скриншоти;
- GIF-файли та навіть меми.
Але як такий візуальний контент впливає на ефективність просування сайту та на SEO загалом?
Читайте також: Ефективний сайт: виправляємо контент та оптимізуємо для пошукових систем
Секрет впливу візуального контенту на SEO полягає… в людській психології та фізіології
Як би дивно це не виглядало на перший погляд, але це дійсно так.
Річ у тім, що людський мозок апріорі налаштований на сприйняття й оброблення візуальних образів. Він обробляє їх у 60 000 разів швидше, ніж звичайний текст. При цьому 90% отриманої інформації з візуальних образів одразу передаються в мозок, а 80% – запамʼятовуються. А, за даними низки досліджень, понад 65% людей схильні навчатися саме візуально.
І тут у вас має виникнути логічне запитання: «Як робота людського мозку повʼязана з SEO?»
Технічно алгоритми пошуку та ранжування сайтів Google далеко не такі досконалі, як дехто вважає. Боти Гугла можуть сканувати тексти, зображення, відео, посилання й інші елементи на сторінці. А якщо коректно використовувати мікророзмітку, то сканування буде ще точнішим та ефективнішим.
Проте при цьому пошукові боти не здатні обʼєктивно оцінити, наприклад, яке зображення краще, який графік інформативніший, які скриншоти краще демонструють те, про що йдеться на сторінці.
Читайте також: Публікувати чи утриматись: яким має бути фото- і відео контент публічних осіб під час війни

Поведінкові фактори впливають на ранжування сайтів
Саме тому інструменти ранжування сайтів спираються на такий важливий показник, як поведінкові фактори. І ось тут ми повертаємося до того, як візуальний контент сприймається й обробляється нашим мозком.
Сукупність показників поведінки користувачів сайту дає змогу пошуковим системам зробити висновок про його якість. Тобто кращий контент = більша зацікавленість і залученість аудиторії = краще ранжування.
До поведінкових факторів належать:
- час перебування на вебресурсі. Що довше користувач затримався на вашому сайті, то краще. Час – найцінніший ресурс для сучасної людини. Якщо користувачі не шкодують його на вивчення вашого сайту, вони вважають його для себе корисним;
- повернення на сторінку пошуку. Якщо людина після прочитання статті повертається до результатів видачі та вбиває той самий запит, це означає, що вона не знайшла вичерпної інформації з питання, яке її цікавило;
- CTR – клікабельність сніпета в пошуку. Розраховується як співвідношення кліків на посилання до всіх показів у видачі, помножене на 100%. Якщо ресурс за якимось запитом перебуває не на першому місці, але отримує багато переходів без повернення до пошуковика, – це сигнал алгоритмам про високу релевантність сторінки;
- коментування та голосування. Подібна взаємодія з сайтом свідчить про те, що користувачі зацікавлені у вашому контенті й хочуть висловити свою думку або оцінити його. Активність аудиторії – це завжди плюс;
- повторне повернення. Якщо користувач повернувся на ваш сайт за деякий час після першого відвідування, це свідчить про те, що він запам'ятав ваш ресурс і вважає його корисним або цікавим.
Враховуючи сказане вище, ми приходимо до висновку, що візуальний контент здатен суттєво покращити поведінкові фактори й, відповідно, позитивно вплинути на SEO-показники сайту.
Якщо ж на вашому ресурсі, наприклад, менше якісних матеріалів, ніж у конкурентів, алгоритм може вважати його не таким корисним і релевантним. Але й «спамити» зображеннями теж не варто.
Головне, щоб це не був контент заради контенту. Він має бути корисним, актуальним для відвідувача сайту та релевантним його пошуковому запиту, використаному в Google. Інакше це просто не має сенсу.
Читайте також: Технології AI та ML: 7 інструментів для поліпшення рейтингу в пошукових системах

Навіщо потрібні зображення
Наші спостереження підтверджують, що вплив візуалу набагато суттєвіший, ніж більшість вважає. Він виконує одразу декілька важливих завдань:
- приваблює аудиторію. За даними Buzzsumo, пости у Facebook із зображеннями привертають у 2-3 рази більше уваги користувачів, ніж без них. Візуальний контент виділяється у стрічці та змушує людей зупинитися й подивитися на вашу публікацію. Це саме правило працює й на вебсайтах;
- спрощує сприйняття. Дослідники Массачусетського технологічного інституту виявили, що людський мозок може обробляти зображення за 13 мілісекунд. Поєднання картинок із текстом і звуком спрощує розуміння та запам'ятовування інформації. Візуальний контент допомагає пояснювати складні концепти або явища за допомогою інтерактивних елементів. Приклад: скролітелінг або експлейнери;
- підвищує залученість. Візуальний контент стимулює емоційну реакцію в користувачів і мотивує їх до дії. Люди можуть лайкати, коментувати, репостити або зберігати ваші матеріали. Звісно, не всі сайти передбачають можливість взаємодіяти з контентом, але її наявність – це плюс;
- формує імідж. Візуальний контент демонструє ваш бренд і його цінності. Ви можете використовувати візуал для створення впізнаваного стилю, підкреслення своєї унікальності, демонстрації продуктів або послуг, розповіді про свою історію або місію. Такі матеріали допоможуть створити сильне враження про бренд і викликати довіру в аудиторії.
Але навіть це ще не все.
Візуал також допомагає ранжуватися за зображеннями, надаючи сайту ще один канал трафіку, здатний привести нову аудиторію. Для цього необхідно правильно оптимізувати ваші зображення: вибирати якісні й унікальні картинки, вказувати відповідні назви файлів і атрибути alt, використовувати структуровані дані, враховувати швидкість завантаження й адаптивність.
Також якісний візуал збільшує шанси потрапити у видачу Google Discover. Це сервіс, який показує користувачам персоналізований контент на основі їхніх інтересів та історії пошуку. Візуал відіграє важливу роль для потрапляння в Google Discover, оскільки він привертає увагу аудиторії та мотивує її клікнути саме на ваш матеріал.

Як ви можете покращити візуальний контент на сайті вже сьогодні
Хоча робота над таким контентом – це зазвичай не надто швидкий процес, але деякі поради щодо його відносно легкої та швидкої оптимізації все ж можна дати:
- використовуйте якісні, релевантні й оригінальні зображення. Уникайте розмитості, низької роздільної здатності або зернистості. Якщо у вас є можливість, зробіть або придбайте на фотостоках професійні фотографії або ілюстрації, які відповідають вашому бренду й тематиці сайту;
- створюйте чистий і наочний дизайн. Спростіть макет і оформлення сайту, щоб зробити його більш зручним для користувача. Використовуйте прості колірні схеми, шрифти, які добре читаються, і достатній просторовий інтервал між елементами. Це допоможе відвідувачам зосередитися на важливій інформації;
- додайте інфографіку й інші графічні елементи. Використовуйте діаграми, графіки або ілюстрації, щоб візуально представити складні дані або концепції. Це допоможе відвідувачам легше сприйняти інформацію та запам’ятати її;
- використовуйте відео й анімацію. Розгляньте можливість додавання таких елементів на ваш сайт. Це може бути відеопрезентація, навчальне відео, анімований банер або інші інтерактивні деталі. Ролики й анімація можуть привернути увагу відвідувачів і зробити контент більш привабливим;
- переконайтеся, що візуальний контент відповідає бренду. Використовуйте колірну палітру, шрифти та стиль, які представляють вашу компанію. Це допоможе створити єдиний і впізнаваний образ бренду, що буде запамʼятовуватися й асоціюватися саме з вами.
Усе це дасть вам змогу суттєво покращити SEO-показники сайту та зміцнити його позиції в пошуковій видачі. Водночас не варто забувати, що текст також має вкрай вагоме значення. Особливо коли ми говоримо про сайти YMYL-тематики, до яких Google висуває жорсткіші вимоги в плані якості й експертності контенту.
Та й загалом варто сказати, що сучасне SEO-просування – це перш за все вміння поєднувати різні інструменти, комбінувати їх, постійно оптимізувати та покращувати. Заберіть один елемент із цього пазлу, і очікуваного результату просто не буде. Тому працюйте комплексно. Завжди!
Автори матеріалів OpenMind, як правило, зовнішні експерти та дописувачі, що готують матеріал на замовлення редакції. Але їхня точка зору може не збігатися з точкою зору редакції Mind.
Водночас редакція несе відповідальність за достовірність та відповідність викладеної думки реальності, зокрема, здійснює факт-чекінг наведених тверджень та первинну перевірку автора.
Mind також ретельно вибирає теми та колонки, що можуть бути опубліковані в розділі OpenMind, та опрацьовує їх згідно зі стандартами редакції.