Часто трапляється так, що бізнесу потрібно швидко виконати маркетингове завдання – налаштувати Google Shopping, написати рекламний текст, виправити щось в аналітиці, а маркетолога в штаті немає. Що робити і як знайти швидко потрібного спеціаліста, розповів Mind підприємець, співзасновник та СЕО IT-платформи JustWork Сергій Білобров.
Знайти професійного фрилансера, який швидко закриє для вас маркетингове завдання, доволі складно, але можливо за декілька основних кроків, які вам у цьому допоможуть.
З цього починаємо. Ми маємо чітко прописати технічне завдання, яке виконає наш спеціаліст. Не шукайте маркетолога, поки не пропишете ТЗ. І тут у кожного завдання, зрозуміло, своя специфіка, усе залежить від сфери – SEO-оптимізація, PPC, налаштування реклами в соцмережах тощо. Всюди завдання будуть різні.
Але щоб було наочно, давайте розглянемо приклад ідеального ТЗ. Візьмемо такий собі бриф для менеджера з контекстної реклами.
Отже, вам потрібно прописати:
Лише після того, як ви зробите чітке ТЗ, можна починати пошук маркетолога.
Ще можна трохи схитрувати, якщо немає часу на структуру – запросіть бриф у якійсь агенції, і менеджери надішлють вам ТЗ, а ви вже використаєте структуру під себе.
Тут два шляхи: ви або шукаєте маркетолога в холодну, або обираєте вже з тих спеціалістів, які хочуть знайти для себе новий проєкт.
Пошук у холодну або через знайомих: LinkedIn, Facebook, рисерч серед резюме маркетологів, які в активному пошуку на Work, Rabota, Djinni, Happy Monday, Recruitika. Також можна залишити запити в різних маркетингових спільнотах, як-от Ukrainian Digital Community. Раджу одразу прикріплювати до свого запиту технічне завдання, щоб не було зайвого спілкування.
Спеціалізовані фриланс-сервіси: західні Upwork, Guru, Fiverr, Credo, PeoplePerHour, Outsourcely, або українські Freelance, Freelancehunt, Kabanchik, JustWork. Якщо ви просуваєте бізнес в Україні, то звертайте увагу на останні чотири продукти.
Так, пошук маркетолога в холодну або через знайомих може дати швидкий і хороший результат, але співпрацювати зі спеціалізованими сервісами, на мою думку, зручніше. Бо тут є попередня перевірка, заповнені профілі, портфоліо, а також кожен сервіс дає інструменти для співпраці – підпис угоди відразу на платформі, внутрішні чати, бронь гугл-мітів тощо.
Коли спеціаліст відгукнувся, опрацював ТЗ, і ви домовилися про оплату, раджу окреслити тестовий період, у який ви ухвалите рішення, чи потрібно із цим маркетологом працювати й надалі.
Важливо створити такі умови, щоб ви могли:
Тут приведу кейс того, як в JustWork вирішили питання тестового періоду. Ми проаналізували великі американські та європейські фриланс-біржі та побудували таку схему.
Бізнес має гарантійний період, який діє два тижні, або 48 годин, після виконання трьох годин роботи маркетолога.
У цей період підприємець може відмовитися від роботи та повернути гроші.
Гарантійний період обов’язково має бути, щоб захищати права бізнесу, адже фрилансери бувають різні.
Не завжди зручно, насправді, але з початком коронавірусу, а повномасштабної війни з рф і поготів, багато спеціалістів в Україні не хочуть працювати в офісі/штаті, обираючи для себе аутсорс.
І такий варіант в багато чому є вигідним:
Але найголовніше, звичайно, це заощадження часу на найманні. Це швидко й вигідно, якщо організувати роботу з фрилансером-маркетологом належним чином.