Український диджитал-ринок пережив чимало трансформацій, починаючи від періоду ковіду до повномасштабної війни. Релокейт за кордон чи вихід на іноземні ринки для когось став вимушеним кроком, для когось – омріяним і давно обдуманим. Анна Носок, інфлюенсерка, маркетинг- і бізнес-консультантка, а також співвласниця агенції A.A., розповіла Mind, як вийти на ринок США диджитал-спеціалістам.
Так звана американська мрія, про яку ми знаємо з кіно, стосується не лише мігрантів чи шукачів кращого життя, а й диджитал-спеціалістів. Але чи варте воно того?
Плюси роботи на ринку США:
Мінуси роботи на ринку США:
Читайте також: Американська мрія: чому вибір США в якості першого фокусного ринку експортера не завжди гарна ідея
Віддалений формат
Після років карантину ремоут став одним із найпопулярніших видів роботи у всьому світі, зокрема у США. Для диджитал-спеціалістів це може бути відмінним варіантом, який дає більшу гнучкість і дозволяє працювати з будь-якого куточка планети.
Робота офлайн
Якщо ви фізично перебуваєте в США, цілком реально працювати в місцевій агенції чи компанії як диджитал-спеціаліст – SMM-менеджером, маркетологом, PR-менеджером, контент-творцем і не тільки.
Цей формат може бути дуже корисним, якщо ви прагнете цікавого корпоративного спілкування з іноземцями, хочете отримати доступ до ресурсів компанії і більше можливостей для спілкування та навчання.
Робота онлайн
Багато діджитал-спеціалістів у США вибирають роботу онлайн, особливо через фриланс-платформи. Цей формат дозволяє працювати над проєктами для різних клієнтів і регулярно поповнювати портфоліо. Популярні платформи для фрилансу – Upwork, Freelancer, Fiverr.
Читайте також: Вийти за кордон: умови та оподаткування бізнесу у США та країнах Європі
Розпочати власну справу – завдання, яке в будь-якому куточку світу вимагає відваги, наполегливості та належної підготовки. Якщо плануєте чи лише розглядаєте можливість створення агенції у США, то відкриваєте для себе не тільки широкий горизонт можливостей, а й труднощів.
Нерезиденти у США можуть доволі легко розпочати власний бізнес, головне – справно сплачувати податки та мати дозвіл держави на роботу. Сума податків відрізняється в кожному штаті, найбільші – у Каліфорнії: тут є вірогідність сплачувати до 40%.
Отримання дозволу на роботу в США зазвичай включає кілька кроків, і процес може варіюватися залежно від вашого статусу й намірів. Ось загальна інформація, яку варто врахувати:
Звертаю увагу, що це загальний огляд процесу, і кожен випадок може бути унікальним. Рекомендується консультуватися з імміграційним адвокатом або фахівцем з імміграційних питань для отримання конкретної поради щодо вашого випадку.
Це може бути віза, доступна для інвесторів – E-2 та EB-5. Але в такому разі потрібно приїздити вже з чималою сумою грошей, якої вистачить для інвестицій – орієнтовно $800 000. Відкривати візу краще з юристом і податковим консультантом – вони допоможуть визначити найкращі умови для вас, оскільки універсального сценарію для відкриття Е-2 та ЕВ-5 не існує: всі випадки розглядаються індивідуально.
Я перебуваю в США за програмою Uniting for Ukraine (U4U) і після переїзду офіційно зареєструвала свою диджитал-агенцію як Limited Liability Company (ТОВ). Це одна з найпопулярніших форм реєстрації компаній для нерезидентів та тих, хто не має Green Сard. Наступні кроки після вибору штату й форми реєстрації – отримання унікального податкового номера та відкриття банківського рахунку. Далі справа за вашою підприємницькою жилкою, бажаннями й можливостями.
Будь-який бізнес – диджитал чи офлайн – потребує часу, терпіння та постійної праці над його розвитком. Знаю на прикладі багатьох колег і друзів, що талановитих українських підприємців та диджитал-спеціалістів справді багато, а з часом ставатиме ще більше.
Якщо вас мотивує легка, класна, здорова конкуренція, то я рекомендую вам виходити на ринки США. Адже конкуренція існує завжди, але не означає, що у вас не вийде. На кожен запропонований товар тут знаходиться свій покупець. Сьогодні у Штатах усе ще актуальний український бізнес для українців і франшизи: салони краси, маленькі кав’ярні тощо. Великі заклади відходять від українізації, але на маленькі затишні місця є запит. У США можна знайти все, тут немає дефіциту. Але й кожен може знайти своє місце під каліфорнійським сонцем.