Репутаційний менеджмент: як брендам правильно спілкуватися в соцмережах

Чому вчасно, ввічливо й точно – це mast have для комунікацій

Фото: depositphotos

Управління репутацією починається від моменту заснування бренду та триває весь час, поки компанія існує, і навіть довше. Саме від того, як поводиться компанія у тій чи іншій кризовій ситуації, залежить лояльність її клієнтів і партнерів. Вчасна реакція на певну подію чи запит, не затягнута в часі, впевнена відповідь дозволить зберегти стосунки. Як управляти репутацією та іміджем бренду в соцмережах і що таке репутаційний менеджмент, розповіла Mind  співзасновниця та креативна директорка #Oddee agency Аліна Базар. Торік компанія отримала Каннського «Срібного дельфіна» за здобутки в цій сфері.

Читайте також: Комунікація брендів під час війни: обережно з рекламним контентом

Чи можна обійтися без репутаційного менеджменту?

Деякі бренди відмовляються від використання методів репутаційного менеджменту, що зовсім не йде на користь їхньому іміджу й попиту загалом. Як приклад можна згадати ситуацію з мережею закладів «Хлібний»: протягом кількох років ширились негативні відгуки клієнтів і колишніх працівників ресторанів із приводу обслуговування, внутрішньої організації, некоректної позиції власників під час повномасштабного вторгнення тощо. Представники мережі майже не давали офіційних коментарів і не розв'язували проблемні ситуації.

Така поведінка спонукала клієнтів масово відмовлятися від відвідання «Хлібного», поширювати мережею провокативні відгуки й загалом кенсилити організацію. Хоч мережа й продовжує працювати в багатьох містах України, у соціальних мережах усе ще зберігається її негативна репутація.

Репутаційний менеджмент: як правильно брендам спілкуватись у соцмережах

Подібну, але менш гучну ситуацію можна згадати з київським закладом «Informatyka.space». Кавʼярня, яка відкрилася на початку 2023 року, мала статус толерантного й відкритого простору для локального мистецтва і митців. У серпні того ж року у твіттері та інстаграмі поширився допис однієї з колишніх працівниць закладу з претензіями щодо внутрішньої організації в колективі, несвоєчасної виплати заробітної плати й некоректного ставлення до митців, що надсилали свої картини до закладу на виставки. Цей відгук сколихнув спільноту, постійних і потенційних клієнтів закладу. Власники зреагували на цю ситуацію дещо пізніше; у своєму дописі-відповіді вони, хоч і вибачилися перед колишньою співробітницею, проте пізніше видалили свій коментар. Через неясність у розв'язанні ситуації частина авдиторії бренду перестала відвідувати заклад і співпрацювати з ним.

Отже, репутаційний менеджмент є дуже важливим як для локальних, так і для глобальних бізнесів. Інтернет усе памʼятає, тому власникам і маркетологам краще поліпшувати свою репутацію та оперативно  й прозоро вирішувати кризові ситуації. У цій статті ми розкажемо, як уникнути репутаційної кризи, створити «обличчя» бренду та ефективно управляти ним онлайн.

Репутаційний менеджмент ー це система інструментів, методик і дій, що спрямовані на побудову, підтримку репутації бізнесу та способів його комунікації з громадськістю.

Читайте також: Публікувати чи утриматись: яким має бути фото- і відео контент публічних осіб під час війни

Переваги використання брендом інструментів репутаційного менеджменту

  1. Антикризовий захід
    При виникненні спірних, надзвичайних чи неприємних ситуацій бренд із добре сформованою репутаційною стратегією має більше шансів утримати клієнтів і партнерів або швидше повернути їхню лояльність.
  2. Повторне залучення авдиторії
    Засоби репутаційного менеджменту можуть допомогти бренду повернути клієнтів, які з різних причин відмовилися від користування продуктом, або залучити тих, хто надав перевагу конкурентам.
  3. Створення комʼюніті бренду
    Сформувавши індивідуальне позиціювання і репутаційну стратегію, бренд зможе залучити цільову авдиторію в окрему, майже дружню спільноту, що поділятиме цінності бізнесу, довірятиме йому, регулярно користуватиметься продуктом і рекламуватиме його серед однодумців. Яскравим прикладом є колаборація Nike із баскетболістом Майклом Джорданом, що обʼєднала спортивних фанів і снікерхедів у постійну лояльну базу клієнтів.
  4. Прозорість і зрозумілість
    Одним з інструментів налагодження репутації бренду є відкритість до комунікації з клієнтами, прозорість ведення бізнесу і зрозумілість для цільової авдиторії. Наприклад, споживач імовірніше придбає продукт, коли знатиме, хто є власником організації, хто та в який спосіб виготовляє продукт, чи дотримується бізнес правових норм тощо, аніж продукт «невідомого походження» від сумнівної компанії без чіткого позиціювання.

Читайте також: Розвиток бренду роботодавця: з чого почати, якщо у вас обмежені ресурси?

Репутація бренду онлайн

Інтернет сьогодні – не тільки джерело нової достовірної інформації чи набір ресурсів для розваг і відпочинку. Потужний розвиток інфлюенсерства та зростання популярності персональних блогерів дав змогу висловлювати свою думку будь-кому з приводу будь-чого. Тому без використання репутаційних стратегій бізнесам дедалі важче утримувати вже наявну авдиторію у разі кризових ситуацій або ж залучати нових, більш свідомих клієнтів.

Маркетологи розрізняють кілька методів управління репутацією в інтернеті:

А ось кілька сервісів для автоматизації управління репутацією бренду онлайн:

Деякі способи управління репутацією бренду в інтернеті:

Читайте також: «Селфі» для світу: розвивати персональний бренд чи залишитися в тіні

Поради для ефективного управління репутацією бренду в соціальних медіа

Репутаційний менеджмент: як правильно брендам спілкуватись у соцмережах







Репутаційний менеджмент: як правильно брендам спілкуватись у соцмережах
Репутаційний менеджмент: як правильно брендам спілкуватись у соцмережах

Хороший репутаційник починає ранок не з кави, а з моніторингу згадок. Не завадить і знання мемів та попкультури. Для ефективного репутаційного менеджменту бренду важливо мати сильну команду, обовʼязками якої є створення бренд-комунікаційних стратегій, оперативний моніторинг відгуків та винайдення рішень кризових ситуацій тощо.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS