Перегони з часом: 10 способів здолати прокрастинацію

Як знизити тенденцію до відкладання та встигати робити більше

Фото: Redbooth

Час від часу навіть найбільш добросовісні та продуктивні професіонали відкладають справи на потім. Для деяких посунути дедлайн є нетиповим та провокує тривогу, інші наче «розквітають» під тиском очікування тієї самої години. Однак якщо відкладати справи стає тенденцією, а вона починає впливати на якість роботи та життя, – отже, прийшов час перевірити свою реальність та позбавитись цієї поганої звички. Виконання невеликих кроків у напрямку до кращого управління часом допоможе вам знизити тенденцію до відкладання та встигнути зробити більше. Ось що радять члени команди тренерів Forbes, щоб припинити грати у «перегони з часом».

1. Зробіть хоч малесенький перший крок. Коли ви не відчуваєте мотивації, зробіть малесенький крок до своєї мети. Після того як ви його зробили, швидше за все, ви продовжите робити кроки для досягнення поставленої мети. Замість того щоб казати собі, що тренуватиметесь годину, краще скажіть «схожу хвилин на 10». Це природно, що вам захочеться зберегти «статус кво» (своє вихідне положення). Виконуючи хоч найменшу дію, ви «обманюєте» (обходите) ту частину мозку, яка активізується, коли ви намагаєтеся щось змінити. 

2. Визначте, яким буде позитивний результат від ваших дій. Щоб здолати свою схильність відкладати все на потім, зосередьтеся на тому, якою буде нагорода. Мається на увазі, результат вашої дії – це те, чого ви хочете. Будьте дуже вибірковими щодо того, у що ви вкладаєте свій досвід та чим себе оточуєте, щоб підтримувати свою енергію якомога чистішою та мати змогу досягти поставлених цілей. 

3. Встановіть жорсткий дедлайн, потім складіть розклад. Кращий спосіб подолати природну тенденцію відкладати на потім – встановити жорсткий дедлайн для себе, а далі внести його до свого календаря. Наявність запланованого терміну, в який ви зобов’язані щось зробити, спростить виконання завдань. Ставтесь до власних дедлайнів так само, як до тих, які перед вами встановив ваш босс. 

4. Будьте до себе добрим. Вмійте собі пробачати. Якщо ви нарікаєте себе «вічним відкладальником», зробіть перше зусилля і припиніть себе так називати. Незважаючи на весь попередній досвід, переорієнтуйтеся на виконання на 5% більше у напрямку до своєї мети і водночас дозвольте собі бути звичайною людиною. 

5. Зрозумійте основні причини, чому ви відкладаєте справи на останній момент. Пограйте в детектива або вченого, який досліджує власні думки, відчуття, поведінку та ситуацію в момент, коли ви відкладаєте певну справу. Запишіть їх. Часто перфекціонізм, який ми сприймаємо як тривогу, лежить в основі тенденції відкладати справи на потім. Як тільки ви зрозумієте «свою модель», вам вдасться тримати себе на позитиві. 

6. Відключіть телефон та встановіть таймер. Зробити це настільки ж просто, як встановити будильник для певних цілей та усунути усі спокуси відволіктись. Завдяки простому встановленню позначки «Не турбувати», вимикаючи телефон та встановивши розумний ліміт часу, можна досить швидко позбутися шкідливої звички розпорошувати свою увагу, щоб довести собі самому здатність бути «в графіку». Запам’ятайте: це лише один з м’язів, який ви тренуєте, тому просто зробіть середовище, яке вас оточує, зручним для того, щоб зосередитись. 

7. Знайдіть собі партнера. Бути підзвітним іншій людині допомагає нам і в особистому, і в професійному плані.  Багато хто знає, що має завершити щось, але відкладає це подалі та не проситиме когось про допомогу. Попросіть про допомогу та дайте цій людині знати, що ви відповісте взаємністю, тобто зробите те ж саме для них.  Підзвітність передбачає відповідальність, адже ви підведете не лише себе, а й партнера. Знайдіть партнера, який допоможе вам здолати прокрастинацію. 

8. Винагороджуйте себе за кожне виконане завдання. Можна довго відкладати все на потім, доки одного разу ви не знайдете спосіб зробити боротьбу з цим цікавою. Складіть список речей, які вам треба виконати, і зробіть ту, яку більше за все робити не хотіли б. Потім винагородіть себе за це чимсь (цукерка, кілька хвилин в соцмержах і т. д.). Далі зробіть із списку те, що вам подобається, та продовжуйте чергувати дії за цим принципом. Це зробить виконання задач менш страхітливим. 

9. Складіть розклад того, що вас змушує відкладати важливі справи на потім (і дотримуйтесь його). Якщо ви «серійний прокрастинатор», ним і залишайтесь. Розплануйте неробочу частину вашого дня таким чином, щоб мати час на прибирання, прогулянку або будь-що інше, що нібито відволікає вас від роботи. Визначення такого роду діяльності у вашому календарі може зменшити відчуття провини перед собою за відкладання справ на потім. Розум, який відпочив, – продуктивний розум. 

10. Встановіть для себе декілька щоденних справ, виконання яких не обговорюється. Час від часу виконувати щось просто не хочеться. Саме тут спрацює схема встановлення низки дій, від виконання яких ви не можете відмовитись. Ці щоденні справи, виконання яких навіть не обговорюється, – те, що ви повинні робити кожного божого дня, незалежного від того, що це. Це те, про що вам не треба думати, бо ви просто маєте це зробити. 

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS