Amazon – найбільший у світі майданчик для реалізації товарів та послуг через інтернет, який дозволяє покупцеві й продавцеві знаходитися практично в будь-якій точці світу. Його частка в американському ритейлі становить 5%, а в інтернет-продажах США – 49,1%. Серед більш ніж 2 млн продавців на цьому маркетплейсі чимало українців. Mind з'ясовував, які товари вони продають і скільки на американському ринку коштує справжній Made in Ukraine.
Що продають? Більшість товарів від українських продавців – ручна робота або дизайнерські речі, що існують в єдиному екземплярі. У «топах» продажів, в основному, недорогі за мірками європейців сувенірні товари – чашки, чохли для смартфонів, ялинкові іграшки і невеликі вироби зі шкіри. Серед найдорожчих товарів – прикраси, вироби з дорогоцінних металів і натуральні хутряні шуби.
Почому продають? Коштують такі ексклюзивні речі від $2 (за дерев'яну прикрасу на ялинку) до $20 000 за деталізовану статуетку зі срібла. Ціна залежить від складності виконання, витраченого майстром часу, матеріалів і розмірів виробу. Також покупець оплачує доставку вартістю від $5 до $30. Нерідко буває і так, що вартість доставки практично дорівнює вартості товару.
Хто продає? Серед продавців на Amazon – як бренди, які вже широко відомі в Україні, так і нішеві. У списку продавців є й ті, хто орієнтується виключно на іноземного покупця. Ми вибрали п'ять яскравих представників українського бізнесу на Amazon.
Звідки родом бренд: Київ
Товари: світильники, годинник і металеві статуетки
Ціни: від $100 до $3000
Звідки родом бренд: Київ
Товари: прикраси з золота, срібла та бронзи
Ціни: від $19 до $1260
Звідки родом бренд: м.Дніпро
Товари: В'язані ковдри і пледи, спиці для в'язання та пряжа
Ціни: від $7 до $595
Звідки родом бренд: Київ
Товари: креативні пряжки для ременів і аксесуари
Ціни: від $39 до $333
Звідки родом бренд: Київ
Товари: вироби з дорогоцінних металів (статуетки, посуд, брелоки, рамки для фото)
Ціни: від $32 до $30 000.
Що кажуть експерти? Власники брендів «KGUbrass», «Birdland», «2music» Михайло Кузнєцов і Максим Гопанчук у своїй колонці для Mind пояснили, чому українські підприємці тяжіють до американського ринку. За їхніми словами, з огляду на те, що в США проживає понад 360 млн осіб, ймовірність знайти «свого» споживача вкрай висока. До того ж, після виходу на ринок США, бізнес легко масштабувати в інші англомовні країни – Канаду, Австралію, Британію, Німеччину.
А ось для просування бренду серед іноземців найкраще використовувати соцмережі. «Зараз кількість користувачів Instagram і Facebook стає дедалі більшою. Якщо в Україні 1% користувачів Facebook – це 130 000 осіб, то в США 1% – це 2,2 млн людей. І якщо правильно використовувати ці канали, то вони принесуть постійні продажі», – пояснюють бізнесмени, додаючи, що це пов'язано з простотою роботи і дешевизною реклами в соціальних мережах.
При цьому вони відзначають, що чим вища ціна пропонованого продукту, тим більше інформації про нього потрібно надати клієнтові. Споживач має бути впевнений, що в разі будь-яких проблем з товаром є зворотний зв'язок і можливість повернути гроші.