Рекордсменом Kickstarter вважається кампанія зі збору коштів на виробництво розумних годинників Pebble Time, що отримала понад $20 млн у 2015 році. Цей рекорд досі не побито. За даними дослідження агентства Funded Today, більшості стартапів вдається отримати на цій краудфандинговій платформі лише близько $10 000. За всі роки роботи Kickstarter такої мети досягли 53 707 із 374 507 завершених кампаній. Багатьом українським стартапам вдається побити цю середньостатистичну планку.
Mind вибрав вітчизняні кампанії, що зібрали найбільші суми у 2018 році. У добірку не увійшли проекти, які «посоромилися» вказати, що вони з України. Наприклад, дерев'яні 3D-пазли Ugears, які отримали під час двох кампаній $464 715, ігрові кермо та педалі Feel VR ($501 149), інтерактивні рюкзаки з LED-екраном PIX ($150 409), настільна гра Legends of Signum: Battle for Vallor ($109 227), бездротова зарядка Wyrex ($92 169), титанова кредитна карта для виживання Adventur 3.0 ($46 552).
Раніше Mind писав про українських рекордсменів Kickstarter и Indiegogo 2017 року.
Залучили: $32 586
Запитували: $32 461
Кількість бекерів: 24
Стартова ціна гаджета: $2000
Звідки родом проект: Вишневе Київської обл.
Засновники: співвласники компанії D3Ds Lab Леонід і Денис Назаренки
Цей настільний 3D-сканер його виробники просували на Kickstarter як найчиткіший пристрій у своєму класі. «Ми об'єднали кращу якість проекційних, лазерних та інших дорогих ручних сканерів, щоб створити автоматичний, неймовірно точний і, що найважливіше, простий у використанні інструмент», – заманювали бекерів автори проекту. Точність досягається завдяки рухомий конструкції пристрою.
Ідея народилася, коли Денис Назаренко намагався зробити модель статуї Манджушрі. «Але сканери, здатні вловити дрібні деталі моделі, коштували не менше 17 000 євро і були недоступні для невеликої компанії. Тому ми вирішили створити наш власний», – пояснювали підприємці. Вони уточнювали, що обмежують експорт свого продукту до «санкційних» країн і регіонів: Криму, Росії, Венесуели, Північної Кореї, Іраку, Сомалі і т. д.
Залучили: $37 837
Запитували: $25 000
Кількість бекерів: 391
Стартова ціна: $20
Звідки родом проект: Київ
Засновники: Кирило Левін, Ольга Котик, Сергій Клейменов
П'ять дерев'яних іграшок з трьома магнітними блоками, з яких дитина може створити різні кумедні комбінації. Наприклад, з'єднати голову жирафа з тулубом крокодила або «змусити» лева зайнятися йогою. «Незважаючи на те, що у кожної тварини різна форма, всі вони мають однаковий радіус і полярність магніту. Це робить блоки взаємозамінними», – пояснювали автори проекту.
Вони запевняли, що іграшки з гладкими краями безпечні: «Виготовлена з натурального масиву бука з Карпат, WUMBA використовує безсвинцеві магніти і фарби на водній основі. Неможливо помацати або витягти магніти, тому немає ризику, що дитина їх проковтне».
Залучили: $40 275
Запитували: $20 000
Кількість бекерів: 310
Звідки родом проект: Київ
Засновник: Максим Вовк
Це пристрій для змішування фарб. Розробники запевняли, що він здатен виробити понад 1 млн відтінків. Невеликий куб з п'ятьма базовими кольорами працює через мобільний додаток для іOS і Android. Користувач вибирає потрібний відтінок в додатку і відправляє завдання Picolor за допомогою Bluetooth, а гаджет видає фарбу необхідного кольору. Докладніше про пристрій Mind писав раніше.
Залучили: $46 763
Запитували: $3000
Кількість бекерів: 189
Стартова ціна: $195
Звідки родом проект: Черкаси
Засновник: Nixoid LAB
Українські майстри вийшли на Kickstarter з двома моделями годинників у стилі стімпанк – Nixoid і Glower. Час відображається на вінтажних індикаторних лампах IN-16 і IV-9. «Зроблені в СРСР лампи дуже надійні, мають товсте скло і дуже стійкі до вібрацій, бо вони були розроблені для використання у військовій промисловості. Ми розбили багато індикаторних ламп від виробників із США, Німеччини та Японії», – пояснюють розробники. І запевняють, що використовують тільки нові світильники зі старих військових складів.
Годинники показують час у форматі 12 або 24 годин. Їх можна заряджати через комп'ютер або ноутбук з USB-портом. Автори проекту запевняють, що від однієї зарядки годинник працює більше 20 днів при звичайному використанні і понад два місяці в режимі очікування.
Залучили: $48 499
Запитували: $5000
Кількість бекерів: 937
Стартова ціна: $15
Звідки родом проект: Київ
Засновник: Klipsone
Шкіряний органайзер з магнітами, що світиться в темряві, зібрав необхідну суму на Kickstarter у перший день кампанії. Розробники презентували його як «вірного помічника в боротьбі з хаосом». У Klips можна упакувати кабелі, зарядні пристрої, ручки, гроші тощо. Органайзер може кріпитися на будь-яку вертикальну поверхню (стіни, ніжки столу, стільця) за допомогою металевої накладки Klips Dock. Краї органайзера світяться в темряві завдяки фарбі, яка накопичує денне світло.
Це не перша кампанія проекту на Kickstarter. У 2017 році розробники зібрали $11 833 від 284 бекерів на виробництво першої версії органайзера.
Залучили: $64 367
Запитували: $8500
Кількість бекерів: 605
Стартова ціна: $89
Звідки родом проект: Київ
Засновники: Дмитро Заєць, Дмитро Грядунов
Міський рюкзак залучив потрібну суму на Kickstarter у перші сім годин кампанії. Його розробники акцентували увагу бекерів на двох фішках. Перша: система, що розширюється. Користувачеві досить потягнути за передню панель – і тонкий 6-літровий рюкзак перетворюється на об'ємний 26,7-літровий. Автори пояснювали, що їх продукт підходить не тільки для міста, а й для подорожей: «Коли доберетеся до готелю, візьміть тільки необхідні речі і насолоджуйтеся відкриттям міста з тонким рюкзаком».
Друга фішка: приховані блискавки на спині та спеціальна передня панель безпеки не дозволять злодіям «проникнути» в Pleatpack. Рюкзак залишається щільно закритим завдяки магнітам, вшитим у передню панель.
Залучили: $105 551
Запитували: $30 000
Кількість бекерів: 1206
Стартова ціна: $29
Звідки родом проект: Київ
Засновник: Hiatus Games
«Настільна гра про лють, зраду та агонію для двох–чотирьох підступних і жадібних мародерів і вбивць», – так презентували свій продукт його розробники. Гравці керують армією хрестоносців, які намагаються нахапати якнайбільше скарбів у Святій Землі. І водночас заважають своїм конкурентам, використовуючи армію сарацинів.
Назву гри обрано невипадково: Deus lo Vult – «Так хоче Бог», під таким девізом Папа Римський у XI столітті скликав перший хрестовий похід. За сюжетом гри, вища сила регулярно втручається в події. «Ви можете використовувати її в своїх інтересах. Але не забувайте підтримувати зручності у своєму таборі: коли настане вирішальний момент, ваші війська можуть бути занадто зайняті, борючись з діареєю», – іронізують автори гри. Вони відзначають, що в грі не збираються ідеалізувати історію лицарства: «Похмурий гумор гри покликаний передати всі жахи і абсурдність війни, незалежно від того, чим її виправдовують».
Залучили: $138 620
Запитували: $15 000
Кількість бекерів: 2170
Стартова ціна: $35
Звідки родом проект: Київ
Засновник: Віталій Саврига
Набір з п'яти змінних коліщат для офісних крісел зібрав майже вдесятеро більше грошей, ніж очікували автори проекту. Вони просували свій продукт зі слоганом «Захисти свою підлогу». «Багато хто стикався з кількома проблемами при використанні стандартних роликів. Вони дряпали підлогу, яку доводилося міняти. При «пересуванні» по дротах і кабелях потрібно піднімати стілець. Ролики повні пилу і волосся тощо», – пояснювали розробники.
І запевняли, що винайшли коліщата, які позбавлять від цих проблем. «Вся магія у виробництві та матеріалах. Ми використовуємо м'який еластичний поліуретан і спеціальні розміри і пропорції роликів. Більше не буде подряпин і слідів від гумових і пластикових коліщат і зміни підлоги кожні два роки», – зазначали вони. Також ролики здатні світитися в темряві за рахунок додавання люмінофора до складу матеріалу.
Залучили: $157 365
Запитували: $25 000
Кількість бекерів: 1064
Стартова ціна: $39
Звідки родом проект: Ірпінь Київської обл.
Засновник: EnjoyTheWood Ігоря та Марини Фостенків
У 2018 році Ігор і Марина Фостенки встигли провести дві кампанії на Kickstarter. Перша принесла їм $100 807 від 655 бекерів. Друга – $56 558 від 409 шанувальників. Спочатку підприємці виставили мінімалістичну дерев'яну мапу світу для мандрівників. «Ви можете відзначати країни, які відвідали, або майбутні подорожі, а також прикріплювати фото людей і місць», – пояснювали автори. На вибір користувачів пропонувалися різні кольори мапи, щоб вона могла «вписатися» в декор приміщення.
Після першої успішної кампанії автори запустили другий продукт – детальну мапу міста. Підприємці пропонували користувачам створити на ній «незабутні спогади»: відзначати місця, де збулася мрія, було яскраве свято, живуть батьки/друзі/діти тощо.
Залучили: $185 638
Запитували: $30 000
Кількість бекерів: 547
Стартова ціна: $299
Звідки родом проект: Харків
Засновник: Verum Audio Романа Ландика
Кампанія магнітних навушників для аудіофілів зібрала вшестеро більше коштів, ніж запитував автор гаджету. Він позиціонував свій продукт як аналог дорогої Hi-Fi-апаратури. У Verum немає звичайного динаміка. Замість нього – магнітна плівка.
Розробник вважає, що вона допомагає точніше відтворювати звук. Щоб переконати в цьому бекерів, Роман Ландик розіслав експертам зразки гаджету і розмістив їх відгуки на Kickstarter. «Виробникові ніколи не можна довіряти, якщо хочете отримати об'єктивну думку про те, як звучить його продукт», – пояснював підприємець. На створення та «шліфування» навушників Ландик витратив два роки.