Корисні навички: як стати лідером й організувати команду мрії

І до чого тут стилі управління

Фото: pixabay

«Якщо всі разом йдуть уперед, то успіх подбає про себе сам», – зазначав Генрі Форд. Справді, роль команди в досягненні результату складно переоцінити! Команда володіє ширшим інструментарієм в порівнянні з однією людиною, тому можна розраховувати на кращий результат. Ефекту синергії можна досягти лише в команді. Спільна праця навіть трьох людей приносить більше результату, ніж робота окремо взятого працівника. Команда – крута можливість максимально розкрити потенціал і творчі здібності кожного.

Друге заняття курсу від освітнього проєкту «На Урок» «Лідерство: 6 найважливіших навичок» для учнів 9–11 класів присвячене команді – адже лідера без команди не існує. Mind пропонує найважливіші тези цієї лекції.

Стилі управління

Стиль управління впливає на результат діяльності та процес роботи команди. Перш ніж узяти на себе відповідальність за групу людей – уявіть бажаний результат і проаналізуйте сильні сторони команди, з якою працюватимете! Існує три основні стилі управління, і кожен із них має переваги та недоліки. 

Авторитарний стиль 

Авторитарні лідери чітко пояснюють, що треба робити, до якого часу має бути виконане завдання і як саме його потрібно виконувати. Таке лідерство найбільше підходить для тих випадків, коли лідер, безумовно, найкваліфікованіший член команди або ж у групи немає часу для вироблення спільного рішення.

Переваги: 

Недоліки: 

Демократичний стиль 

Демократичні лідери активно беруть участь у діяльності груп, дозволяють іншим членам висловлювати свою думку, пропонують їм допомогу й керівництво. 

Останнє слово лишається за лідером, але участь в ухваленні рішень беруть усі члени групи. Завдяки цьому вони відчувають себе залученими в процес і мотивованими. 

Переваги: 

Недоліки: 

Ліберальний стиль 

Лідер із таким стилем управління поводиться пасивно, перекладаючи всі рішення на плечі членів своєї групи. Це найменш ефективний стиль лідерства. Однак і таке лідерство може бути корисним, якщо всі члени групи мають високу кваліфікацію в якійсь вузькій сфері. Втім, у більшості випадків такий підхід призводить до зниження мотивації членів команди й непевного розподілу ролей.

Переваги: 

Недоліки: 

Ті, хто бажає дізнатися більше про стилі управління, навчитися ухвалювати складні рішення, доводити власну думку та прокачати емоційний інтелект, можуть долучитися до безкоштовного онлайн-курсу «Лідерство: 6 найважливіших навичок». Усі лекції також доступні в записі.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS